Növelte eladásait és értékesítési árbevételét az első negyedévben a Stellantis autóipari konszern az egész ágazatot terhelő alkatrészhiány ellenére is a cég honlapján közzétett jelentés alapján.
A Stellantis autóipari konszern az év eleji létrejöttétől az első végéig 1,477 millió autót szállított le nagykereskedelmi ügyfeleinek, értékesítési árbevétele pedig 34,7 milliárd euró lett. A Stellantis az idén január 16-án alakult meg a Fiat Chrysler Automobiles (FCA), valamint a francia PSA konszern egyesülésével. Annak érdekében, hogy az adatokat az egy évvel korábbival össze lehessen vetni, vagyis úgy számolva, mintha az egyesülés január elsején történt volna, a Stellantis 1,567 millió autót szállított le az év első három hónapjában, 11 százalékkal többet a 2020 első negyedévi 1,417 milliónál. Értékesítési árbevétele pedig – szintén pro-forma alapon – 14 százalékkal 37,0 milliárd euróra emelkedett. Az értékesítési árbevételt a nagyobb gyártási volumen mellett a modellválaszték magasabb árfekvése is növelte, részben csökkentették viszont a devizaárfolyam-hatások. Az első negyedévben az autóipar teljesítményét világszerte hátráltató alkatrészhiány ellenére is növelni tudta termelését és az értékesítési árbevételét a Stellantis, modellpalettája kedvező piaci fogadtatásának és árfekvésének köszönhetően – foglalta össze a beszámolót Richard Palmer vezérigazgató. Elmondta, hogy az első negyedévben az alkatrészhiány miatt 190 ezer jármű nem tudott elkészülne, a teljes termelés 11 százaléka. A vezérigazgató a második negyedévben is komoly termelési hátrányokra számít az alkatrészhiány miatt, melynek enyhülését csak az év második felében tartja valószínűnek.
Legnagyobb piacán, Európában pro-forma alapon 11 százalékkal 823 ezerre növelte eladásait a Stellantis. A növekedést sikeres új modellek bemutatása segítette azzal együtt is, hogy a 2020 első negyedévi bázist erősen visszavetették a járvány kitörése miatt bevezetett korlátozások. Az idei első negyedévi termelést viszont az elektronikai alkatrészek hiánya hátráltatta. Az értékesítési árbevétel az európai piacon 15 százalékkal 16,029 milliárd euróra emelkedett. A Stellantis piaci részesedése a 30 országot felölelő európai piacán 150 bázisponttal 23,6 százalékra emelkedett.
Kínában, Indiában és az ázsiai-csendes-óceáni térségben 45 százalékkal 50 ezerre nőttek az első negyedévi eladások, az értékesítési árbevétel pedig 35 százalékkal 865 millió euróra emelkedett. Dél-Amerikában 49 százalékkal nőttek a Stellantis eladásai az első negyedévben 189 ezerre, az értékesítési árbevétel pedig 2,101 milliárd euróra nőtt 31 százalékkal. Dél-Amerikában 530 bázisponttal emelkedett a Stellantis piaci részesedése 22,2 százalékra az idei első negyedévben.
Az észak-amerikai eladások 4 százalékkal csökkentek az első negyedévben 451 ezer autóra, az értékesítési árbevétel viszont 9 százalékkal nőtt 15,916 milliárd euróra. Az értékesítési volumen néhány modell piaci kivezetése és az idei első negyedév folyamán az elektronikai alkatrészekben fellépett hiány miatt csökkent, az árbevétel pedig a modellpaletta kedvezőbb árfekvésének köszönhetően emelkedett, amit viszont némileg mérsékelt a devizaárfolyamok hátrányos alakulása.