Az autóipar az elsők között alkalmazta mind a hagyományos ipari robotokat, mind a kobotokat (azaz kollaboratív robotokat). Napjainkban az automatizálás az autógyártás szinte minden területére kiterjed, az alkatrészek és részegységek gyártásától egészen a végtermékig.
Az autógyártás és az automatizálás kézen fogva jár már évtizedek óta, de 2019-ben a Nemzetközi Robotikai Szövetség szerint a kobotok tekintetében nagyobb növekedést tapasztaltak, mint a hagyományos ipari robotok esetén. A kérdés már csak az, hogy vajon az autógyártás mely problémás pontjai idézik elő a kobotok iránti kereslet növekedését? Az autógyártás egyes részei már évtizedek óta nagymértékben automatizáltak, de vannak olyan feladatok, különösen az összeszerelésben, melyek továbbra is nagymértékben függnek a kétkezi munkától. Az olyan feladatoknál, mint a csavarozás, a kobotok rugalmassága és kis helyigénye rendkívül nagy előny az autógyártók számára.
Az Opel egy UR10 kobotot vetett be a németországi Eisenachban található, iparágvezető gyártóüzemében, hogy megszabadítsa a dolgozókat attól a feladattól, hogy a klímakompresszorokba csavarokat vezessenek be. Ennél a feladatnál azt vették észre, hogy a robotok javítják a dolgozók egészségügyi és biztonsági körülményeit, ugyanakkor egyenletes csavarozási teljesítményt is biztosítanak, így tökéletesek erre a munkára. Eközben Európa második legnagyobb autógyártója, a Stellantis sochaux-i üzemében UR10 kobotokat telepített a karosszéria-összeszerelő egység csavarozási feladatainak ellátására. A telepítés eredményeként javultak a kezelők ergonómiai munkakörülményei és csökkentek a gyártási költségek.