A Volkswagen vezérigazgatója felkészültnek tartja az autógyártó konszernt az átállásra a belsőégésű motorokról az elektromobilitásra és úgy látja, hogy cége képes felzárkózni a piacvezető Teslához és akár át is veheti tőle a vezetést.
Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója úgy véli, hogy Európa legnagyobb autógyártó csoportja lényegében már felkészült a belső égésű motorok korszakának a végére. Az Európai Parlament többséggel megszavazta, hogy a következő évtized közepétől megszűnjön az új benzin- és dízelüzemű autók forgalomba helyezése. ( A környezetvédelmi miniszterek tanácsa azonban módosítaná az eredeti javaslatot és megengedné a szén-dioxid-semleges szintetikus üzemanyagokkal hajtott autók értékesítését – a szerk.)
Egy ilyen lépés, amely 2035-től léphet életbe az újonnan forgalomba helyezett járművekre, és amely jelenleg vitát vált ki a német kormányban, “nem kell, hogy megijessze a Volkswagent” – mondta a vezető egy wolfsburgi üzemi gyűlésen. Hozzátette: “mi vagyunk a legjobban felkészülve rá”. A vezérigazgató ezzel utalt a már a modellpalettán szereplő és a még csak tervezett elektromos modellekre, valamint a csoport saját akkumulátorcella-gyártási és szoftverfejlesztési stratégiáira.
A Volkswagen vezérigazgatója úgy véli, hogy cége hamarosan felzárkózhat legfőbb riválisához, az amerikai Teslához. Elon Musk cége továbbra is a legnagyobb versenytárs, de egyszerre két új, rendkívül komplex üzem építése – a Berlin melletti Grünheide és az amerikai Austin városokban – túl nagy falat a számára – vélekedett. Diess szerint a Tesla gyengélkedik, ezért meg kell ragadni ezt a lehetőséget, és gyorsan fel kell zárkózni, így a Volkswagen 2025-re átveheti a vezetést.
Elmondta, hogy hamarosan további e-modellekel bővül a Volkswagen modellpalettája: 2023-tól megkezdődik az ID.3 gyártása Wolfsburgban, 2026-ban pedig a teljesen új platformon készülő, saját fejlesztésű szoftverrel rendelkező Trinity mutatkozik be.