Az amerikai új könnyűgépjármű-piac októberben mindössze 1,8 százalékkal, 1,2 millió járműre nőtt az előző év azonos időszakához képest. Ez jelentős lassulás az év korábbi hónapjaihoz képest (a III. negyedévben 16,7 százalékos növekedést jegyeztek fel), ami részben a magasabb kamatlábaknak és az autóipari szakszervezeti sztrájkok hatásainak tudható be.
A közeljövő kilátásai továbbra is rózsásak. A szezonálisan kiigazított éves ráta (SAAR) 15,5 millió autóra jön ki, szemben a 2022. októberi 15,28 millióval, az átlagos napi eladási szám pedig 48 ezer 11 autó, szemben az egy évvel ezelőtti 45 ezer 444 autóval.
Az éves összesítés 14,4 százalékkal 12,9 millióra emelkedett. A személygépkocsi-eladások (szedánok, kupék, kombik, kabriók) -2,2 százalékkal csökkentek az előző évhez képest, míg a könnyű tehergépkocsik (pickupok és SUV-ok) 2,6 százalékkal emelkednek, és a piac 80 százalékát teszik ki az egy évvel ezelőtti 78 százalékhoz mérve.
Számos márka már csak negyedévente számol be eladási eredményeiről, így ezek nem szerepelnek ebben a mostani összessítésben. A havonta jelentő csoportok közül az amerikai Honda (+32,6 százalék), a Toyota Motor (+4,5 százalék) veri a piacot, míg a Hyundai-Kia (+2 százalék) és a Ford Motor (-5,2 százalék) gyengült októberben. A márkák tekintetében a Toyota (+1,8 százalék) összhangban van az általános növekedéssel, a Ford alulteljesít, a Honda (+33,9 százalék) szép nyereséget könyvelhet el, kompenzálva a gyenge előző évi eredményt (-16,8 százalék az előző évhez képest).
A havonta jelentett modellek közül a Ford F-sorozat (-5,1 százalék) csalódást okozott, míg a Toyota RAV4 (+20,3 százalék) és a Honda CR-V (+53 százalék) szárnyalt októberben. A RAV4 mindössze 11 ezer eladással maradt el az F-sorozat mögött a hónapban. A Toyota Camry (-17,2 százalék) nehéz helyzetben van, de továbbra megelőzi a Toyota Corollát (+33,7 százalék) és a Honda Civicet (+51,8 százalék). Kapaszkodik a Ford Edge (+114,6 százalék), a Honda HR-V (+55,5 százalék), a Hyundai Kona (+37,1 százalék) és a Honda Accord (+30,6 százalék). Az új Toyota Grand Highlander közel 7600 eladással igazolja sikerét, és ikertestvérét, a Lexus TX-et is üdvözölhetjük a listán.
Top márkák csoport szerint 2023-ban az USA-ban
1. Toyota (Lexus és Scion) 195 799 autó (októberben); 1 824 615 autó (2023-ban)
2. Ford (Lincoln) 148 760; 1 645 634
3. Hyundai-Kia (Genesis) 125 693; 1 376 175
4. Honda (Acura) 108 088; 1 078 763
5. Subaru 53 772; 520 995
6. Mazda 23 504; 296 121
7. Volvo 11 296; 103 421
Top márkák az USA-ban 2023-ban
1. Toyota 168 616 autó (októberben); 1 573 124 autó (2023-ban)
2. Ford 141 886; 1 579 319
3. Honda 96 934; 957 074
4. Hyundai 60 805; 655 952
5. Kia 59 164; 663 838
6. Subaru 53 772; 520 995
7. Lexus 27 183; 251 491
8. Mazda 23 504; 296 121
9. Volvo 11 296; 103 421
10. Acura 11 154; 121 689
11. Lincoln 6874; 66 315
12. Genesis 5724; 56 385
Top modellek az USA-ban 2023-ban
1. Ford F-sorozat 53 509 autó (októberben); 626 879 autó (2023-ban)
2. Toyota RAV4 42 226; 345 057
3. Honda CR-V 31 397; 293 748
4. Toyota Camry 24 596; 242 571
5. Toyota Corolla 22 272; 187 965
6. Toyota Tacoma 17 456; 197 137
7. Honda Civic 17 228; 164 109
8. Ford Explorer 16 634; 154 766
9. Hyundai Tucson 15 638; 168 818
10. Subaru Forester 15 479; 121 824
11. Honda Accord 15 346; 167 548
12. Subaru Crosstrek 13 768; 128 400
13. Ford Escape 12 573; 116 186
14. Subaru Outback 12 396; 135 277
15. Honda HR-V 11 696; 98 730
16. Kia Sportage 11 053; 118 637
17. Ford Edge 11 015; 81 716
18. Toyota 4Runner 10 344; 96 938
19. Toyota Tundra 10 330; 103 018
20. Hyundai Santa Fe 9700; 105 862