A Hankook & Company vállalatcsoport felgyorsítja globális high-tech vállalattá átalakulását azzal, hogy növeli részesedését a világ második legnagyobb autó hő- és energiaszabályozási technológiákkal foglalkozó cégében, a Hanon Systemsben. Az akvizíció, amelyet a Hankook Tire & Technology elsődleges ágazatán keresztül hajtanak végre, az év végéig befejeződik. Ettől a lépéstől azt várják, hogy a cégcsoport a 30 legnagyobb koreai vállalat közé kerüljön.
Május 3-án a Hankook Tire, a Hankook & Company vállalatcsoport zászlóshajója, vezetőségi ülésen döntött arról, hogy megveszi a Hahn & Company magántőke-befektetési vállalat 25 százalékos részesedését a Hanon Systemsben, valamint a tőkeemeléssel kibocsátandó új részvények 12,2 százalékát az összesen 1,172 milliárd euró értékben. Erre vonatkozóan aláírták a Hanon Systems befektetési szándéknyilatkozatot.
A folyamat lezárulta után a Hankook & Company vállalatcsoportnak 50,53 százalékos részesedése lesz a Hanon Systemsben, valamint legnagyobb részvényesként birtokolja az irányítási jogokat is. A csoport már korábban megszerzett 19,49 százaléknyi részesedést a Hanon Systemsben 2014-ben, 730,2 millió euró értékben. Ezzel az újabb beruházással a csoport összesen 1,893 milliárd euró összeget fektet be a Hanon Systems vállalatba.
A Hanon Systems felvásárlásával a Hankook & Company vállalatcsoport felgyorsíthatja jövőbeli növekedését mind a minőség, mind a mennyiség terén. Az elektromos járművekhez kapcsolódó alapvető alkatrészek megszerzésével – a gumiabroncsok, akkumulátorok és hőszabályozó rendszerek mellett – a csoport vezető high-tech céggé válik a mobilitás jövője szempontjából.
A Hanon Systems számít a világ második legnagyobb vállalatának, amely az elektromos járművekhez készült TMS-sel foglalkozik a tervezési folyamatoktól egészen a C-alkatrészek szállításáig. Vezető szerepet tölt be a TMS-technológiák piacán, így az előrejelzések szerint jelentős növekedésre számíthat. Ennek alapja az átfogó technológiai versenyképesség olyan területeken, mint az elektromos kompresszorok, a beépített hűtőrendszerek és a hűtőmodulok, valamint az elektromos járművek hatékony akkumulátor-teljesítményét szabályozó TMS. Az elektromos járművek hatótávolságát jelentősen befolyásolja a belső és külső hőmérséklet.