A Datahouse adatai szerint 2024 első nyolc hónapjában 96 ezer 602 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 10,4 százalékkal többet (9062 jármű), mint 2023-ban. A márkák között első a Toyota (12 ezer 342 jármű), második a Suzuki (10 ezer 862 jármű), harmadik a Ford jelentősen lemaradva (8413 autó), negyedik a Volkswagen (7420 jármű), ötödik a Skoda (6691 jármű). A modellek versenyében az Év Magyar Autója 2025 díjra jelölt esztergomi Suzuki Vitara vezet, második a szintén hazai Suzuki S-Cross, harmadik az örök toplistás, Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Skoda Octavia.
A személyautó márkák versenyében magabiztosan, nagy előnnyel vezet a Suzuki (10 ezer 608 személyautó, 71,37 százalékos megugrás 2023-hoz képest), a japán márka piaci részesedése 13,26 százalék, mögötte a Toyota a második (9670 személyautó, 2,5 százalékos enyhe esés), harmadik a Skoda (6691 autó, 11,45 százalékos mínusz), negyedik a Volkswagen (6036 személyautó, 3,15 százalékos gyengülés). Ötödik a Kia (4302 autó, 9,83 százalékos esés), hatodik a Ford (3955 autó, 14,95 százalékos elmaradás).
Jól kezdte az évet a magyar személyautó-piacon a Hyundai (3603 autó, 44,7 százalékos elrugaszkodás), jól megy a tavasszal kifutó modelljeit akciókkal kiárusító Nissannak (3479 személyautó, 128,13 százalékos kiugrás), a Renault-nak (2100 személyautó, 50,75 százalék plusz), a Teslának (1385 autó, 54,06 százalékos gyarapodás), az MG-nek (1249 autó, 31,06 százalékos javulás), a Hondának (481 autó, 67,6 százalékos nekilódulás). Berobbant a statisztikába a kínai BYD (787 autó), menetel a Honda (525 autó, 43,84 százalék plusz) és a Cupra (512 autó, 75,34 százalék többlet), felébredt sokéves álmából a Mitsubishi (323 autó, 130,71 százalékos emelkedés). Szaporodnak az Aston Martinok (19 autó, 111,11 százalék plusz), a Lamborghinik (17 autó, 1600 százalékos megugrás) és a kínai Forthing modellek (9 autó, 350 százalék plus).
Gyengén áll a Fiat (692 személyautó, -49,12 százalék), halványan teljesít a Mini (290 autó, -42 százalék), a Jeep (136 autó, -41,13 százalék), az Abarth 73 autó, 55,49 százalék mínusz) és a DS (32 autó, -64,44 százalék) sem remekelt.
A magyar személyautó-piacon az év első hét hónapjában a B SUV kategória volt a legnépszerűbb (25,71 százalék részesedéssel, bestseller modell a Suzuki Vitara 5002 autóval), a C osztályú SUV-ok a második helyet foglalják el (20,94 százalék részesedéssel) (bestseller a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Nissan Qashqai 2124 autóval), ezután jönnek az alsó-középkategóriás modellek (19,16 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Skoda Octavia modell (3855 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Jogger (234 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Magyar Év Autója 2025 díjra nevezett Volkswagen Passat (886 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (1132 autó), a minik között a Fiat 500 (598 autó) az első, a nagyautók között vezet a Mercedes-Benz E-osztály (292 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Ford Mustang (49 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály/AMG/Maybah (128 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (269 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Tesla Model Y (868 autó). Élen az E kategóriás szabadidő-autók mezőnyében a BMW X5/M (524 autó), az F kategóriában pedig a BMW X7/M (164 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Renault Master (1395 jármű) és a Ford Transit Custom (1786 jármű), a kishaszonjárművek között a Renault Express Van (507 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2025 díjra jelölt Toyota Hilux (1853 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (810 jármű).
Idén is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Lamborghini Revuelto, egy BMW Alpina XB7, egy McLaren GT, egy McLaren 750S, egy Lexus RC F, egy Aston Martin DBS, egy Ferrari 812 Competizione, egy Ferrari Portofino, egy Audi R8 Coupé, egy Mercedes-Benz EQS AMG, két Ferrari 296 GTS, két Lotus Emira, két BYD Han, két Audi R8 Spyder, két Bentley Flying Spur, három Ferrari 296 GTB, három Aston Martin DB12 Volante, három Audi e-tron GT, három Alpine A110, három Audi RS7 Sportback, három Bentley Bentayga, négy Aston Martin Vantage, négy Ferrari SF90, négy Volkswagen California, négy Jaguar F-Type, öt Aston Martin DBX, hat Audi S8, hat Lamborghini Huracan, hat Mercedes-Benz S-osztály Maybach, hat Aston Martin DB12, hét Bentley Continental, nyolc Lexus LC 500, nyolc Porsche Taycan, kilenc Ferrari Purosangue, kilenc Lamborghini Urus, tíz Ferrari Roma, 11 Mercedes-Benz GLS Maybach, 12 Mercedes-Benz SL AMG, 14 Lexus LM, 16 Tesla Model X, 18 Porsche Panamera, 27 Porsche 911, 29 Audi RS6 Avant, 30 BMW 7 M, 39 Mercedes-AMG GT, 49 Mercedes-Benz G AMG, 53 BMW XM, 132 Porsche Cayenne.
A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (92 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 3840-et, 12,1 százalékos visszaesés). Jelentősen pang a buszértékesítés, 276 ilyen járművet – amiből 65 nagy, 12 tonnánál nehezebb – vettek az első nyolc hónapban Magyarországon (60 százalékos gyengülés). Ezek közül csak nyolc magyar gyártású.
Top 125 új autó Magyarországon 2024-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-VIII. hónap)
- Suzuki Vitara 5002 autó
- Suzuki S-Cross 4199
- Skoda Octavia 3855
- Kia Ceed 2144
- Nissan Qashqai 2124
- Toyota Corolla 2037
- Dacia Duster 1961
- Toyota Hilux 1853
- Ford Transit Custom 1786
- Toyota C-HR 1633
- Volkswagen Golf 1523
- Toyota Yaris Cross 1446
- Renault Master 1395
- Ford Ranger 1382
- Kia Sportage 1200
- Hyundai Tucson 1190
- Ford Kuga 1152
- Toyota Yaris 1132
- Suzuki Swift 1074
- Ford Puma 977
- Toyota Corolla Cross 959
- Toyota RAV4 – 943
- MG ZS 896
- Volkswagen Passat 886
- Tesla Model Y 868
- Hyundai i30 – 865
- Ford Transit 862
- Ford Tourneo Custom 810
- Opel Crossland 775
- Ssangyong Korando 754
- Skoda Kodiaq 747
- Volvo XC60 – 740
- Mercedes-Benz GLC/AMG 717
- Volkswagen Tiguan 716
- Skoda Superb 691
- Mercedes-Benz Sprinter 688
- Opel Corsa 643
- Volkswagen T-Roc 638
- Opel Movano 636
- Nissan X-Trail 629
- Volkswagen Arteon 622
- Audi A3/Limousine/S/RS/Allstreet 609
- Fiat Ducato 609
- Fiat 500 – 598
- Opel Astra 591
- Hyundai i20 – 573
- Toyota Aygo X 562
- Renault Captur 550
- Volvo XC40 – 536
- BMW X5/M – 524
- Renault Express Van 507
- Tesla Model 3 – 489
- Renault Clio 472
- Volvo EX30 – 486
- Toyota Proace City 464
- Skoda Scala 463
- Hyundai Kona 457
- BMW 3/M3 – 447
- Citroen Jumper 440
- Peugeot 2008 – 435
- Volkswagen Crafter 426
- Ford Focus 412
- Volkswagen T-Cross 399
- Volkswagen Caddy 382
- Nissan Leaf 375
- Dacia Sandero 373
- Opel Mokka 372
- Lexus NX 368
- Peugeot Boxer 367
- Audi Q3/RS 349
- Skoda Karoq 342
- Opel Combo 329
- Toyota Proace 319
- BYD Atto 3 – 296
- Volkswagen Transporter 296
- Mercedes-Benz V-osztály 294
- Nissan Juke 294
- Mercedes-Benz E-osztály/AMG/T 292
- Renault Austral 285
- Renault Trafic 282
- Peugeot 3008 – 281
- BMW 5/Touring – 279
- Mercedes-Benz C-osztály/T/AMG 274
- Toyota Proace City Verso 269
- Iveco Daily 266
- Suzuki Ignis 266
- Volvo XC90 – 263
- BMW X1 – 262
- Renault Trafic Tour 259
- Lexus RX 259
- BMW X6/M 258
- Mercedes-Benz GLE/AMG 254
- Suzuki Jimny Van 254
- Cupra Formentor 252
- Suzuki Jimny Van 252
- Kia XCeed 274
- Renault Trafic Tour 274
- Mazda 6 – 247
- Mazda CX-5 – 245
- Seat Leon 244
- Opel Combo 243
- Renault Megane 242
- Toyota Camry 242
- Isuzu D-Max 241
- Kia Niro 240
- Skoda Fabia 240
- Peugeot Partner 239
- Citroen C3 Van 238
- BYD Seal 236
- Dacia Jogger 234
- Opel Vivaro 234
- Volkswagen Touareg 229
- Volkswagen Amarok 228
- BMW 4 Coupé/Cabrio/M 226
- Skoda Kamiq 223
- Mercedes-Benz Citan 214
- Volkswagen Taigo 211
- Mitsubishi Space Star 209
- Renault Arkana 209
- Renault Austral 208
- Peugeot 308 – 207
- Ford Transit Courier 205
- BYD Dolphin 203
- Mercedes-Benz GLE Coupé/AMG 200
(forrás: Datahouse)