A furgonok és a SUV-ok iránti erős keresletnek köszönhetően nyereséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet a Ford Motor.
Az amerikai központú konszern bejelentette, hogy a december végével záródott három hónapban az adózott eredménye 2,4 milliárd dollár, részvényenként 60 cent lett az egy évvel korábbi, részvényarányosan 20 cent veszteség után. Az egyszeri tételek nélküli negyedéves részvényarányos eredmény 39 cent lett, kisebb az elemzői várakozásokban szerepelt 42 centnél. A Ford a tavalyi utolsó három hónapban 7 százalékkal, 38,5 milliárd dollárra növelte bevételét járműeladásból, ami jócskán felülmúlta a szakértői várakozások átlagában szerepelt 36,3 milliárd dollárt.
A Ford 739 ezerre növelte járműeladásait a negyedévben az Egyesült Államokban, ahol ezzel a piaci részesedése 13,7 százalékra nőtt. A cég dél-amerikai értékesítése 17 ezerrel, 107 ezerre bővült. Európában ugyan 416 ezerre sikerült feltornásznia az eladásokat, de az adózás előtti profitja 110 millió dollárral, 56 millió dollárra csökkent. A Ford értékesítése a negyedévben csökkent a Közel-Keleten, Afrikában, valamint az ázsiai és csendes-óceáni térségben. A Ford tavalyi egész évi nyeresége 65 százalékkal, 7,6 milliárd dollárra emelkedett, a bevétele pedig 3 százalékkal, 156,8 milliárd dollárra nőtt.