Éppen egy éve tartozik az Opel a PSA-csoporthoz, és most az Opel GT X Experimental révén vethetünk egy pillantást a márka jövőjébe és jövőbeli modelljeire. Minden korábbinál nagyobb jelentőséget kapnak olyan fogalmak, mint a németes, az emberközeli és az izgalmas. E három márkaérték jellemzi az összes modellt és az Opel eljárásmódját – már ma is ugyanúgy, mint a jövőben.
A GT X Experimental első benyomást ad arról, hogy mit hoz a jövő, illetve hogy miképp néznek majd ki az Opel modelljei a következő évtizedben. Elsőként viseli az Opel új arculatát. Ez a márkatanulmány az új „Opel-Kompass“ követője, amely letisztultan strukturálja az eljövendő autók frontdizájnját – egyszerűen összetéveszthetetlen. A Kompasson két prominens tengelyvonal kereszteződik a villámos emblémában: egyrészt a géptető jellegzetes „vasalt” vonala, másrészt a nappali menetfény szárnymotívuma. A legendás Villám áll az egésznek a közepén.
A fényszórókat, a nappali menetfényt, a kamerákat és az asszisztens-rendszerek érzékelőit a villámemblémával együtt zárja körül és védelmezi egy dizájnelem, amely a motorkerékpáros sisakok plexijére emlékeztet, ezért „viZor“ a neve. Az Opel „viZor“ első alkalommal látható a GT X Experimental tanulmányon, és néhány év alatt új, félreismerhetetlen arculatot ad valamennyi Opel modellnek – merészen és letisztultan.
Az új Opel GT X Experimentalt még idén leleplezik; nevével az iránymutató koncepciók nagyszerű Opel-hagyományára utal. 1965-ben az első európai gyártóként mutatott be dizájntanulmányt az Opel, ez volt az Experimental GT. A Monza Concept (2013) és a GT Concept (2016) is mérföldkőként jelezte az utat a GT X Experimental felé: továbbfejlesztették az Opel értékeit, kiemeltek olyan témákat, mint a hatékonyság és a letisztult formanyelv, anélkül, hogy elérhetetlen szuperautók lettek volna.