A BMW 330e limuzin, a BMW X5 xDrive45e és az új BMW 7-es sorozat hálózatról tölthető modellváltozatainak premierje mellett a 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon a BMW X3 portfóliója is egy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellel bővült: bemutatkozott a BMW X3 xDrive30e.
Tovább nő a BMW 530e limuzin és a BMW 225xe Active Tourer tisztán elektromos hatótávolsága, a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozata pedig BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is elérhetővé válik. A 89. Genfi Nemzetközi Autószalonon a BMW a legfejlettebb plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával felszerelt modellekkel bővítette portfólióját
A tisztán elektromos meghajtású BMW i3 modellpárossal, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster progresszív duójával, a BMW X5, a BMW X3, a BMW 2-es sorozat, a BMW 3-as sorozat, a BMW 5-ös sorozat és a BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozataival, a Kínában gyártott és helyi piacra készülő BMW X1 xDrive25Le modellel, a Mini Cooper SE Countryman ALL4 plug-in hibrid négykerekűvel és az első tisztán elektromos Minivvel 2019 végére a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája tizenkét tagúra bővül. 2025-re a BMW Group minimum huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját.
BMW X3 xDrive30e
A legkorszerűbb akkumulátortechnológiának köszönhetően a BMW X3 xDrive30e a nagyfeszültségű energiatároló egység egyetlen feltöltésével, tisztán elektromos meghajtással több mint 50 kilométer megtételére képes. Szíve egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor, amelyek a nyolcfokozatú steptronic automatikus váltón és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül juttatják teljesítményüket és forgatónyomatékukat az úttestre – az épített utakon túl is. A rendszer maximális teljesítménye 185 kW / 252 lóerő, amelyet a legtempósabb vezetési szituációkban az elektromos motor ideiglenes teljesítménynövelő funkciója 30 kW / 41 lóerő többlettel képes megnövelni. A BMW X3 xDrive30e az előzetes számítások szerint 6,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre. Helytakarékossági okokból a BMW legújabb plug-in hibrid modelljének lítium-ion akkumulátorát a tervezők a hátsó üléssor alá építették be. 450 liter űrtartalmú csomagterével a BMW X3 xDrive30e belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljei csomagtér-kapacitását örökölte.
BMW 330e
Az új BMW 330e limuzin elsősorban elődmodelljéhez képest mintegy 50 százalékkal megnövelt, immár 60 kilométer tisztán elektromos hatótávolsággal rendelkezik. A plug-in hibrid hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye 185 kW / 252 lóerő, amelyet az elektromos motor alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkciója 30 kW / 41 lóerő többlettel képes megtámogatni. Az új BMW 330e limuzin az előzetes számítások szerint 6,0 másodperc alatt letudja a nulla-százas sprintet.
BMW X5 xDrive45e
A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW X5 új generációját ugyancsak megnövelt rendszerteljesítmény, nagyobb hatótávolság és alacsonyabb emisszió jellemzi. Az új BMW X5 xDrive45e meghajtásáról egy típus- és hajtáslánc-specifikus módosításokon átesett, soros hathengeres benzinmotor, valamint egy elektromos motor együttműködése gondoskodik – 290 kW-ra / 394 lóerőre növelt maximális rendszerteljesítménnyel, amely az előzetes számítások szerint 5,6 másodperc alatt gyorsítja fel a környezetbarát sportterepjárót álló helyzetből 100 kilométer/órára. A modell egyetlen feltöltéssel elérhető, tisztán elektromos hatótávolsága 80 kilométerre nőtt.
BMW 745e
Az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatai a márka zászlóshajójának sportosságát, menetkomfortját és utasterének fejedelmi hangulatát kivételesen magas fokú hajtáslánc-hatékonysággal kombinálják, a tisztán elektromos meghajtású, zéró emissziójú, gyakorlatilag hangtalan vezetési élmény lehetőségét kínálva fel a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A modellhármas tisztán elektromos hatótávolsága az elődmodellek hasonló értékéhez viszonyítva mintegy 30 százalékkal, immár 50 – 58 kilométerre nőtt. Meghajtásáról egy típus- és hajtáslánc-specifikus módosításokon átesett, soros hathengeres benzinmotor és egy elektromos erőforrás kettőse gondoskodik, amely a vezetési élménykapcsoló sport vezetési üzemmódjában 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes. Az új BMW 745e 5,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az új BMW 745Le modellnek ehhez 5,3 szekundumra, míg a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással megtámogatott BMW 745Le xDrive modellnek csupán 5,1 másodpercre van szüksége.
BMW 530e limuzin és BMW 225xe Active Tourer továbbfejlesztett lítium-ion akkumulátorokkal
Az akkumulátorcella-technológia területén elért legújabb fejlődés a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 5-ös és 2-es BMW esetében egyaránt az emisszió-mentes közlekedés újabb lehetőségeit váltja valóra. Miközben külső mérete változatlan maradt, a BMW 5-ös sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatának új lítium-ion akkumulátora 9,2 kilowattóráról 12,0 kilowattórára (kWh) növelte bruttó energiateljesítményét. Mindez azt jelenti, hogy a BMW 530e limuzin több mint 30 százalékkal, immár 64 kilométerre növelte a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolságát. 2019 júliusában a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó BMW 530e xDrive limuzin is bemutatkozik a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek palettáján, amelynek 57 kilométer a tisztán elektromos hatótávolsága.
A BMW 225xe Active Tourer modellben szintén csúcstechnológiás akkumulátorcella-technológia kövezi ki az utat az alacsonyabb emisszió és a több mint 25 százalékkal megnövelt, immár 47 kilométer tisztán elektromos hatótávolság felé. Miközben megtartotta korábbi méreteit, az új lítium-ion akkumulátor 7,7 kWh-ról 9,7 kWh-ra növelte bruttó energiateljesítményét.