Az új Ford Ranger Raptort a Ford Performance csapata fejlesztette ki az off-road rajongók és a kemény terepen dolgozók számára. Kétliteres ikerturbós motorja 213 lóerős, 500 Nm forgatónyomatékát új, tízfokozatú automatikus sebességváltó továbbítja a kerekekhez.
A Ford Ranger az európai piac legkelendőbb pickupja. A Ford 13 ezer 600 darabot adott el a járműből 2019 első negyedévében, ami 15 százalékos növekedést jelent az a tavalyi év azonos időszakához képest. Magyarországon tavaly összesen 2248 Ranger talált gazdára, amivel a modell toronymagasan, 45,5 százalékkal vezeti a hazai pickup-szegmenst és az idei eladási adatok alapján 2019-ben sem lesz másképp.
Hogy bírja a kemény terepet, alváza nagy szilárdságú, ötvözött acél elemeket is tartalmaz, futóművét speciális megerősítésekkel látták el, hogy a szerkezet nagy sebesség mellett is jól működjék extrém körülmények között. Az autó nyomtávját 150 milliméterrel kiszélesítették, és a hasmagasság is 51 millimétert nőtt a Ranger XLT változathoz képest.
A 63,5 milliméteres dugattyúkkal működő lengéscsillapítókhoz alumínium lengőkarok csatlakoznak, a hátsó, spirálrugós felfüggesztést pedig Watt-rudazat egészíti ki, ami rendkívül kis oldalirányú kitérés mellett is nagymérvű fel-le mozgást enged a tengelynek. A biztonságos lassításról és megállásról ikerdugattyús első féknyergek (51 milliméteres, azaz 20 százalékkal nagyobb átmérőjű dugattyúkkal) és 332×32 milliméteres hűtött első tárcsafékek gondoskodnak. A 332×24 milliméteres hűtött hátsó tárcsákat markoló hátsó féknyereg dugattyújának átmérője 54 milliméterre nőtt.
A minden terepre alkalmas BF Goodrich 285/70 R17 gumiabroncsokat kifejezetten a Ranger Raptorhoz tervezte a gyártó. A 838 milliméter átmérőjű és 285 milliméter széles gumik erős oldalfallal készülnek, hogy a vezető a legfélelmetesebb terepen is magabiztosan mozoghasson az autóval, miközben az abroncsok agresszív terepmintázata ugyanolyan stabil útfogást kínál a felázott utakon, mint a hóban, a sárban vagy a homokban – állítja a Ford. Az egyedi futómű tovább javított off-road geometriájának köszönhetően az autó hasmagassága 283 milliméter, gázlómélysége 850 milliméter, első terepszöge 32,5 fok, rámpaszöge és hátsó terepszöge pedig 24 fok.
A Ranger Raptor alsó szerkezeti elemeit különleges védelem óvja a tereptárgyak okozta sérülésektől: a Ranger szokásos motor- és sebességváltó-védőelemeit egy új, 2,3 mm vastag, a normál kivitelnél 60 százalékkal merevebb, nagy szilárdságú acéllemezből készül kartervédő egészíti ki.
Mindemellett a Ranger Raptor vérbeli munkagép maradt, aminek a gazdák is örülhetnek. A módosított hátsó lökhárítóba beépített vonóhorog 2500 kilogramm vontatási kapacitással kecsegtet. A két első vonókampó 4635 kilóig, a két hátsó pedig 3863 kilóig terhelhető. Az 1560×1575 milliméter méretű platóbélés megóvja a hátsó traktus fényezését a szerszámok és a rakomány okozta karcolásoktól.