1971-es alapítása óta a freiburgi speciális biztosító, a CarGarantie számos európai országban indított vállalkozásokat. Ezek közé tartozik Magyarország is: A CarGarantie bekapcsolódása a magyar piacra 2004-ben kezdődött és azóta folyamatosan fejlődik. Jelenleg 15 sikeres év van a CarGarantie Magyarország mögött.
Amikor a CarGarantie elindította a magyarországi üzleti vállalkozását, a vállalat már több évtizedes tapasztalatot tudott felmutatni a garancia- és javításiköltség-biztosítás, valamint a nemzetközi programok terén. A belépés egy új piacra mégis nagy kihívásokkal jár – kihívásokkal, amelyekkel a CarGarantie nem utolsósorban szerződéses partnerei bizalmának köszönhetően tudott megbirkózni. Az első partneri kapcsolatot egy promóciós akció jelentette a Renault részére 2004-ben, azonban a CarGarantie Magyarország csak 2 évvel később jött igazán lendületbe. Az új autók számára kialakított Opel Garanciával egy nagy, átfogó garanciaprogram kezdődött, ami megszilárdította a CarGarantie helyzetét a magyar piacon. Ennek a programnak köszönhetően a CarGarantie még ma is sok partnerrel működik együtt.
Együttműködések és átszervezések
A következő évek során folyamatosan jöttek az új együttműködő partnerek, ezek között volt a BMW (a Premium Selection programmal), a Volvo (Garancia Plus) és a Mazda (Mandatory 3+2). A fordulópontot végül a 2011-es év jelentette: A CarGarantie Magyarország az átszervezések mellett ebben az évben kezdte meg együttműködését a Volvóval a Selekt-programban. Rippel Ferenc, aki ma a CarGarantie magyarországi értékesítési vezetőjeként felelős az importőrökért és a gyártókért, továbbá a CarGarantie partnereivel történő személyes kapcsolattartásért az ország keleti részén, személyesen részt vett az átszervezésben és az együttműködés kialakításában a Volvóval.
Hűséges partneri kapcsolatok
Éveken át számos szerződéses partner maradt hűséges a CarGarantie-hoz, így az együttműködés még jobban kibontakozhatott, például az Opel, a Volvo és a Mazda esetében. Azonban újak is jöttek: a Harley-Davidson és a BMW Motorrad szintén a CarGarantie-val való együttműködés mellett döntött, ahogy tette ezt sok nagy kereskedőcsoport is, például 2017-ben: ebben az évben kezdődött az együttműködés a Petrányi és az Iniciál nagycsoporttal. A Peugeot-val és a Citroën-nel a tehergépkocsi üzletágra kötött szerződés kezdete óta minden Peugeot- és Citroën-kereskedő a CarGarantie partnerei közé tartozik.
Rippel Ferenc, magyarországi értékesítési vezető:
„15 év hosszú idő és mi köszönetet mondunk minden magyarországi szerződéses partnerünknek, akiknek belénk vetett bizalma ezt egyáltalán lehetővé tette. Ez a 15 év azonban csak a kezdet: a CarGarantie Magyarország tovább fog növekedni, meg fogja szilárdítani a piaci pozícióját és természetesen partnerei rendelkezésére fog állni tanácsadással, akciókkal és következetesen optimalizált szolgáltatásokkal. Büszkék vagyunk az eddig elért eredményeinkre, és szilárd elhatározásunk, hogy partnereink bizalmát a következő 15 évben újra és újra megszolgáljuk.”