A japán autógyártók közül elsőként a Honda az év közepén megkezdi a részben önjáró, 3-as SAE szintű autók értékesítését.
A SAE (Society of Automotive Engineers) International 2014-ben egy szabvány formájában definiálta az autonóm gépjárművek terminológiáját, illetve megfogalmazta azok szintjeit az automatizáltság tekintetében. A 3-as szint már magas automatizáltságot jelent, a vezetőnek például bizonyos feltételek mellett nem kell a forgalomra figyelnie, és például olvashat vagy tévét nézhet.
A 3-as SAE szintű autók azonban csak lassú haladás során vagy közlekedési dugóban lehetnek automatapilóta üzemmódban. A vezetőnek kötelező a vezetőülésben ülnie, hogy szükség esetén bármikor visszavegye a gépkocsi irányítását. Ilyen, 3-as SAE szintű autókat az Audi már árusít Japánban. A legmagasabb SAE-szint az ötös, az ilyen autókban a tervek szerint már nem lesz kormánykerék és az utasok a hátsó üléseken foglalnak helyet.