A Hyundai Motor, a legnagyobb dél-koreai autógyártó a vártnál nagyobb működési eredményről jelentett a tavalyi negyedik negyedévről, részben a városi terepjárói (SUV) iránti keresletnövekedés hatására.
A december végével záródott három hónapban a működési eredmény 1240 milliárd won (1,07 milliárd dollár) volt, két éve a legnagyobb, és felülmúlta a szakértők várakozásának átlagában szerepelt 1060 milliárd wont. A Hyundai tavalyi egész évi működési eredménye 52 százalékkal, 3680 milliárd wonra (3,2 milliárd dollár) nőtt értékesítési árbevételének az emelkedésére, valamint a bevételek szempontjából kedvező devizaárfolyam-hatásoknak köszönhetően. A cég tavalyi adózott eredménye megduplázódott, az előző évi 1650 milliárd wonról (1,4 milliárd dollár) 3260 milliárd wonra (2,8 milliárd dollár) emelkedett.
A Hyundai tavaly világszerte 4 millió 425 ezer 528 járművet értékesített, 3,6 százalékkal kevesebben 2018-hoz viszonyítva. Eladásai Dél-Koreában 2,9 százalékkal, 741 ezer 842-re emelkedtek, a határokon túli értékesítés 4,8 százalékkal, 3 millió 683 ezer 686-ra mérséklődött. A cég azzal számol, hogy idén az eladott autóinak mintegy 43 százaléka városi terepjáró lesz.