Kínában, a világ legnagyobb autópiacán, 80 százalékkal esett az új autók eladása februárban az új koronavírus okozta járvány egyik hatásaként.
A kínai személyautó-gyártók szövetsége (CPCA) azt közölte, hogy februárban, amikor a koronavírus miatt sokan otthonaikban maradtak, az új autók eladása 80 százalékkal zuhant. A CPCA az eladott autók számát nem közölte, ugyanakkor megjegyezte, hogy február második felében nőtt az értékesített új autók száma a hónap első két hetéhez képest. Egy másik ágazati szervezet, a kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM korábban azt közölte, hogy januárban 18 százalékkal csökkent az új autók eladása Kínában. Januárban 1 millió 941 új járművet értékesítettek, 18 százalékkal kevesebbet tavaly januárhoz képest. Kínában tavaly már a második egymást követő évben csökkentek az autóeladások. A CAAM adati szerint 2019-ben 21,4 millió járművet értékesítettek Kínában, 9,6 százalékkal kevesebbet az előző évinél.