A jubileumi modell egy Sunset Orange karosszériafényezésű BMW M240i Cabrio.
A BMW Group lipcsei gyárának munkatársai immár többszörös milliomosnak tekinthetik magukat: tizenhat évvel az üzem rendszerbe állítása után megszületett a „Szászországban készült” hárommilliomodik BMW, egy Sunset Orange karosszériafényezésű BMW M240i Cabrio modell.
„A tizenhat év alatt legyártott hárommillió autó határtalanul motivált munkatársaink kemény munkájának és elköteleződésének eredménye. Lipcsében egy fantasztikus csapat dolgozik együtt, kikezdhetetlen minőségű autókat gyártva a világ minden tájára” – fogalmazott munkatársai elismeréséül Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója. „A ma ünnepelt hárommillió autóból több mint 200 000 példányt a BMW i3 modellváltozatai tettek ki, a tisztán elektromos meghajtású gépkocsik sorozatgyártása pedig egyre nagyobb jelentőségű. Következő évfordulónkat már új családtaggal kiegészülve ünnepeljük majd: a Lipcsében készülő Mini Countryman belsőégésű erőforrással és elektromos meghajtással is elérhető lesz” – tette hozzá az igazgató, aki kifejezetten büszke Lipcse elektromos mobilitási teljesítményére.
Jens Köhler, a lipcsei gyár üzemi tanácsának elnöke a létesítmény munkatársainak hozzáadott értékét és teljesítményét méltatta. „A tizenhat év alatt legyártott hárommillió autó egyértelmű igazolása annak, hogy a lipcsei üzem a BMW Group nemzetközi gyártási hálózatának szerves része. A BMW bizalmat szavazott nekünk és munkatársainknak, akik napról napra csúcsteljesítményt nyújtanak” – mondta.
A jubileumi modellt Lipcse főpolgármestere, Burkhard Jung, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója, Hans-Peter Kemser és a létesítmény üzemi tanácsának elnöke, Jens Köhler adta át új tulajdonosának, egy Bajorországban élő ügyfélnek.
Ha a Lipcsében eddig legyártott hárommillió autó szorosan egymás mögé állna, a sor mintegy 13 000 kilométer hosszú lenne – ez körülbelül akkora, mint légvonalban összekötni Lipcsét Ausztrália legészakabban fekvő városával, Darwinnal.
Az első „Lipcsében készült” BMW modell (egy BMW 320i) 2005 márciusában látta meg a napvilágot. Az egymilliomodik autó hat évvel később, 2011 decemberében gurult le a gyártósorról. Az Alpine White karosszériafényezésű BMW 116d modellt a Joblinge nonprofit szervezet vehette át. A kétmilliomodik autó gyorsabban, már 2016 októberére elkészült: a Protonic Blue karosszériafényezésű BMW i3 egy Egyesült Államokban élő ügyfélhez került.
A BMW i3 modellváltozatai mellett a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es sorozat képviselői is Lipcsében készülnek, valamint a kompakt kategória legerősebb élsportolója, a BMW M2 Competition is. A létesítményben naponta több mint 1 000 darab új autó készül, amellyel a gyár a tavalyi évben a 200 000 darabot is átlépte. A gyár és a csapat a hárommilliomodik legyártott autó után sem pihen a babérjain, ehelyett a hamarosan érkező Mini crossover érkezését készítik elő. Az aktuális Mini Countryman utódjának sorozatgyártása 2023-ban kezdődik.
Amióta 2005-ben rendszerbe állt, a BMW Group lipcsei gyárának termelési kapacitása fokozatosan emelkedik. Az üzem ma már évente akár 350 000 darab új autó elkészítésére is képes lenne, szemben az első esztendőben legyártott mintegy 54 000 darabbal. A létesítmény most a következő egymillió darabra és a hosszú távú fenntarthatósága felé vezető út következő lépéseire összpontosít, hogy minél előbb „zöld üzemként” működhessen. „A soron következő fejlesztésekkel a BMW Group megerősíti a lipcsei gyár egyszerre meghatározó és megbízható szerepét Lipcse / Halle régiójának gazdaságában” – tette hozzá Milan Nedeljković.
A BMW Group lipcsei gyárában mindig is elsődleges szempont volt a takarékos és hatékony energiafelhasználás, ahol csak lehet, megújuló erőforrások alkalmazásával. 2013 óta a BMW i3 sorozatgyártásához szükséges energiát négy szélerőmű állítja elő a gyár területén, amely egyúttal azt is jelenti, hogy a BMW Group első tisztán elektromos meghajtású modelljét az első naptól kezdve zöldenergia felhasználásával állítják elő. Az üzem azonban még magasabb célokat tűzött ki maga elé. „2030-ra a 2006-os értékhez viszonyítva mintegy 80 százalékkal kívánjuk csökkenteni a tömegtermelési folyamataink során keletkező emissziót. Hosszú távú célunk, hogy minden tekintetben károsanyag-kibocsátás nélküli sorozatgyártásra legyünk képesek azáltal, hogy a fosszilis anyagokat hidrogénnel helyettesítjük” – mondta Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója a létesítmény jövőbeni terveit illetően.
Lszomorítalak!!
Na nem Debrecenben!!!
Arra még 1 kicsit várni kell!!!!
Hát várjuk ki a végét…..
Lesz ez még így se….