Az Opel bemutatta a kompakt Astra alapjaiban új, hatodik generációját. Az újdonság látványos formákkal érkezik, kívül az Opel Vizorral, belül a teljesen digitális műszerfallal, és olyan technológiákkal, mint az adaptív LED-fényszórók legújabb változata.
Az új Astrával a német márka új fejezetet nyit a modell 30 éves sikertörténetében: a rüsselsheimi kompakt története során most először villamosított hajtással is elérhető. Az Opel plug-in hibridként kétféle teljesítmény-változatban kínálja az Év Zöldautója 2022 díjra jelölt Astrát. Egy évvel az új sorozat bemutatója után az Astra tisztán akkumulátoros-elektromos hajtású Astra-e változatban is piacra lép. A villamosított hajtásláncok mellett az új modell magas hatásfokú benzin-, és dízelmotorokkal is elérhető lesz, alacsony belső ellenállású hatfokozatú kézi sebességváltóval, és nyolcfokozatú automatával.
Az új Astra hajtáslánc választékában mindenki megtalálhatja a neki leginkább megfelelőt, hiszen az Opel palettáján először az Astra kínál majd tisztán elektromos hajtást, plug-in hibridet és belső égésű erőforrásokat egyaránt. A teljesítménypaletta 81 kW-tól (110 LE) egészen 165 kW-os (225 LE) rendszerteljesítményig kínál változatokat.
Az új Astra 4374 milliméter hosszú, 1860 milliméter széles, és mindössze 4 milliméterrel hosszabb elődjénél. A tengelytáv viszont 13 millimétert nyúlt, így 2675 milliméteres. Állítható padlómagasságú csomagtere ledöntött hátsó ülésekkel akár 1250 liternyi csomagot fogadhat be. A kormányzás, és a felfüggesztés oldalerőkkel szembeni merevségét – MacPherson futómű dolgozik elöl, és csatolt lengőkaros a felfüggesztés hátul – eleve úgy állították be, hogy a szerkezet hossztengely menti csavarodási ellenállása a lehető legnagyobb legyen. Az új modell fékteljesítménye magas, viselkedése ívmenetben éppúgy stabil, mint egyenesben. Az új Astra torziós merevsége 14 százalékkel magasabb elődjénél.
Az új Opel Astra már idén ősztől megrendelhető, az első vásárlók 2022 elején vehetik át autóikat. A kupés vonalú, sportos ötajtós karosszériaváltozat jelenik meg először, de hamarosan az elegáns Astra Sports Tourer kombi is bemutatkozik. Egy évvel az új generáció bemutatkozása után az akkumulátoros-elektromos hajtású Astra-e is csatlakozik a palettához. Az új Astrát az Opel főhadiszállásán, a németországi Rüsselsheim városában tervezték, fejlesztették, és ott is készül – made in Germany.
Csicsásnak csicás,de megér ennyit!!!???
csak kérdezem
barátilag
J.L.