Ezekre a kocsikra buknak a magyarok

magyar autópiac, Suzuki, Magyarországon,
A Datahouse adatai szerint 2022 első négy hónapjában 43 ezer 620 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 14,2 százalékkal kevesebbet (-7222 jármű), mint 2022 januárjában, februárjában, márciusában és áprilisában. A márkák között első a Toyota (5610 jármű), második a Suzuki (5269 jármű), nyomában a Ford (5066 jármű), negyedik a Volkswagen (3183 jármű), ötödik a Kia (2729 jármű). A modellek versenyében az Év Magyar Autója 2022 közönségdíjas esztergomi Suzuki S-Cross vezet, második a Suzuki Vitara, harmadik meglepetésre a Toyota Corolla.

A személyautó márkák versenyében visszavette a vezetést a Suzuki (5069 autó, 19,5 százalékos esés 2021-hez képest), a japán márka piaci részesedése 13,42 százalék, mögötte a márciusban még első Toyota a második (4859 személyautó, 20,21 százalékos növekedés), harmadik kissé lemaradva a Ford (3553 személyautó, 12,75 százalékos csökkenés), negyedik a Volkswagen (2814 autó, 12,92 százalékos plusz). Ötödik a Kia (2729 autó, 0,89 százalék javulás), hatodik a Skoda (2393 személyautó, 20,92 százalék mínusz). Jól kezdte az évet a magyar piacon az Opel (1492 személyautó, 90,27 százalékos növekedés), jól megy a Ssangyongnak (678 autó, 84,24 százalékos ugrás), az Abarthnak (187 autó, 70 százalék növekedés), a Teslának (164 autó, 3180 százalék felívelés), a Porschénak (144 autó, 44 százalékos plusz), a Cuprának (66 autó, 164 százalék javulás), a Subarunak (41 autó, 105 százalék plusz), az Aston Martinnak (9 autó, 350 százalékos emelkedés), és a Bentley-nek (8 autó, 166,67 százalék gyarapodás).

Cupra Born

Rosszul kezdte az évet a Dacia (-37,55 százalék, 1841 személyautó), a Fiat (-70,38 százalék, 734 személyautó) és a Seat (-41,18 százalék, 230 autó). Nem úgy fogy a Jeep (-84,84 százalék, 169 autó), mint a tavaly ilyenkor, sem a Land Rover (-71,43 százalék, 52 autó), gyengélkedik a Jaguar (-62,5 százalék, 15 autó), a Ferrari (-30,77 százalék, 9 autó) és a Lamborghini (-66,67 százalék, 1 autó).

A magyar személyautó-piacon 2022 első négy hónapjában az alsó-középkategória volt a legnépszerűbb (26,01 százalék részesedéssel, bestseller modell az Év Magyar Autója 2022 közönségdíjas Suzuki S-Cross 2796 autóval), a B kategóriás SUV-ok a második helyet foglalják el (20,6 százalék részesedéssel) (bestseller a Suzuki Vitara 1888 autóval), ezután jönnek a C SUV-k (17,37 százalék a részesedés). Ezek közül a legkelendőbb a Toyota CH-R modell (792 autó). A legnépszerűbb egyterű a Dacia Lodgy (245 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Skoda Superb (373 autó), a kisautók között a Toyota Yaris vezet (770 autó), a minik között a Fiat 500 (517 autó) az első, a nagyautók között vezet Mercedes-Benz E-osztály (T, AMG) (130 autó), a Datahouse sportkocsi kategóriájában a Ford Mustang (58 autó), a luxusautók között nagyon belekezdett a Mercedes-Benz S-osztály (143 autó), a B kategóriás egyterűk között a Toyota Proace City Verso (236 autó), a D kategóriás szabadidő-autók között a Volvo XC60 (324 autó), az E kategóriás SUV-ok között a BMW X5/M (245 autó), az F kategóriás prémium szabadidő-autók között pedig az Audi Q7/SQ7 (89 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Ford Transit (558 jármű), a kishaszonjárművek között a Renault Express Van (147 jármű), a legmenőbb pickup a Magyar Év Autója 2022 díjat nyerő Toyota Hilux 496 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig a Ford Tourneo Custom (703 jármű).

yaris1

Az év első négy hónapjában is sok különlegesség kapott magyar rendszámot: egy Aston Martin Speedster, egy Rolls-Royce Phantom, egy Rolls-Royce Cullinan, egy Ferrari F8 Spider, egy Ferrari Portofino, egy Ferrari F8 Tributo, egy Ferrari 812 GTS, egy Lotus Exige, egy Aston Martin DBS, egy Jaguar F-Type, egy Toyota Mirai, két Audi S8, két Ferrari SF90, két Alpine A110, három Ferrari Roma, három Aston Martin Vantage, három Bentley Continental, három BMW X7 M, három Lexus LC500, négy Aston Martin DBX, négy Mercedes-Benz GLS Maybach, öt Bentley Bentayga, öt Audi RS 7 Sportback, nyolc Audi SQ8, kilenc Audi e-tron GT, kilenc Mercedes-Benz EQS AMG, tizenegyPorsche Panamera, 13 Audi RS 6 Avant, 16 BMW M5, 19 Mercedes-Benz S-osztály Maybach, 19 BMW i4 M50, 23 Porsche Taycan, 29 Porsche 911, 33 BMW iX, 38 Mercedes-Benz G-osztály AMG, 39 Porsche Cayenne, 43 Mercedes AMG GT,

Lexus LC500 Convertible
Lexus LC Convertible

A nagyhaszonjárművek között a 16 tonna feletti kategória dominál (95 százalékos piaci részesedéssel), szinte csak a nemzetközi fuvarozásban résztvevők vásárolnak új 3,5 tonna fölötti járművet (összesen 1632-őt, 10,8 százalékos növekedés). Javult a buszértékesítés, 89 ilyen járművet – ezek kétharmada hazai gyártmány – vettek januárban Magyarországon (2,3 százalékos növekedés).

Top 50 új autó Magyarországon 2022-ben (személyautó és kishaszonjármű, I-IV. hónap)

1. Suzuki S-Cross 2796
2. Suzuki Vitara 1888
3. Toyota Corolla 1353
4. Kia Ceed 1335
5. Dacia Duster 965
6. Skoda Octavia 962
7. Toyota C-HR 792
8. Toyota Yaris 770
9. Ford Tourneo Custom 703
10. Toyota RAV4 – 657
11. Ford Kuga 644
12. Ford Puma 640
13. Volkswagen T-Roc 617
14. Kia Sportage 592
15. Toyota Yaris Cross 578
16. Ford Transit 558
17. Renault Master 548
18. Opel Astra K 535
19. Fiat 500 – 517
20. Toyota Hilux 496
21. Ssangyong Korando 495
22. Ford Ranger 476
23. Ford Focus 451
24. Hyundai i30 – 411
25. Volkswagen T-Cross 408
26. Hyundai Tucson 381
27. Skoda Superb 373
28. Volkswagen Passat 368
29. Opel Mokka 347
30. Volvo XC60 – 324
31. Ford Ecosport 321
32. Ford Transit Custom 304
33. Skoda Kodiaq 301
34. Opel Crossland 296
35. Skoda Scala 294
36. Volvo XC40 – 263
37. Dacia Sandero 262
38. Mercedes-Benz Sprinter 261
39. Volkswagen Golf 255
40. Hyundai Kona 253
41. Volkswagen Polo 246
42. BMW X5/M 245
42. Dacia Lodgy 245
44. Renault Clio 242
45. BMW 3/M3 – 237
46. Toyota Proace City Verso 236
47. Kia Niro 232
48. Citroen C3 – 227
49. Nissan Qashqai 221
50. Fiat Ducato 220

(forrás: Datahouse)

1 Comment on Ezekre a kocsikra buknak a magyarok

Comments are closed.