Íme, a legnépszerűbb villanyautók és plug-in hibridek Németországban

Fiat 500e
Európa legnagyobb autópiaca még mindig a mínuszban van, az eladások tizenegy százalékkal estek vissza júniusban éves szinten. Úgy tűnik, hogy a borúlátás végül elérte az elektromos autók vásárlóit is, mivel a teljesen elektromos járművek (BEV) eladásai júniusban 4 százalékkal csökkentek éves szinten, ugyanakkor a zöldülés a korábbi évekhez képest masszív.

A múlt hónapban 32 ezer 234 BEV-regisztráció történt, ez a teljes piac 14,4 százalékát jelenti, ami nagyon komoly előrelépés. A plug-in hibridek (phev) a teljes piacnál rosszabbul teljesítettek (-16 százalék). 26 ezer 203 ilyen autót helyeztek forgalomba, ami a teljes német autópiac 11,7 százalékát jelenti.

A két zöld autófajtát együttvéve, a havi 26 százalék konnektoros arány éves szinten már az autók negyedét teszi ki, így a korábban becsült 25-30 százalékos év végi eredmény reálisnak tűnik – főleg, ha még jobban elszállnak a benzinárak.

500BEV0702BHB_NERA_CEE

A Fiat 500e vezeti az eladásokat

Miután májusban a Ford Kuga phev nyerte a zöld autók versenyét Németországban, júniusban egy elektromos autó, a Fiat 500e lépett a képzeletbeli dobogó legmagasabb fokára. A Magyarországon is kapható kisautót 2973-an választották júniusban Németországban. A második helyet a Tesla Model Y szerezte meg 2144 eladott autóval. Az év második felében, amint felfut a termelés a berlini gyárban, minden bizonnyal átveszi a vezetést a Tesla szabadidő-járműve.

A dobogót a Ford Kuga phev egészítette ki. Közvetlenül utána futott be a visszatérő VW e-Up (1765 regisztráció). Feljött a hatodik helyre egy másik, korábban gyengélkedő Volkswagen, az ID.3-ból 1620-at helyeztek forgalomba. A modell az elmúlt kilenc hónap legjobb eredményét érte el. A Mini Cooper EV a 13. helyen zárta a júniust, 1093 regisztrációval. A 17. helyen a Hyundai Tucson phev áll, amely 937 regisztrációs rekordot ért el, a 18. helyen pedig a VW Golf phev újbóli felbukkanása előtt tisztelgünk (925 regisztráció). Jó hír a vezért beáldozó csoportnál, hogy a Volkswagen a júniusi top 20-ban kilenc autóval képviselteti magát.

A top 20-on túl érdemes kiemelni a Cupra Bornt, amelynek 888 kiszállítása rekordot döntött. A Renault Mégane villanyautót 864-en választották, ami jó kezdés a francia autó számára.

A Stellantis is kapaszkodik: a Peugeot e-208 EV (810 autó) kevesebb mint 100 egységgel maradt el a 20. helyen álló Hyundai Ioniq 5-től, míg a stílusos Opel Mokka EV crossoverből szintén 810 fogyott.

Éves viszonylatban a júniusban is gyengélkedő (a sanghaji gyár termelési korlátozásai miatt) Tesla Model 3 elvesztette vezető pozícióját a Fiat 500e-vel szemben, főként a városi kisautó júniusi rekord teljesítményének köszönhetően. Ezzel a kis olasz villanyos történelmet írt a Stellantis számára, amely Európa ö nagy autópiacából 4-ben (Németország, Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország és Spanyolország) a legkelendőbb modellek listájának élén találja magát. A Németországot uraló Fiat 500e mellett Franciaországban a Peugeot e-208 vezet, Olaszországban a Jeep Compass phev (4xe) az első (a Jeep Renegade 4xe a második és a Fiat 500e a harmadik helyen áll – ez 100 százalékos Stellantis dobogó), Spanyolországban pedig a Peugeot 3008 phev győzött a zöld autók kategóriájában.

Peugeot e-2008_2

Az Opel Corsa-e két helyet javítva a nyolcadik helyre került, és ezzel elnyerte a legkelendőbb hazai (Spanyolországban gyártják, de német) villanyautó címét. Sokat elmond a német autógyártók jelenlegi teljesítményéről a hazai piacon – elég gyenge -, hogy csak a nyolcadik helyet érte el.

A márkák rangsorában a korábbi vezető Mercedes-Benz (9,8 százalék részesedés) elvesztette a vezetést a hazai piacon az ősi rivális BMW-vel szemben (10 százalék). Mindezt annak ellenére, hogy a BMW a múlt hónapban szintén visszaesett korábbi 10,4 százalékos részesedéséről. Jön fel a Volkswagen, immár 9,6 százalék ebben a szegmensben a részesdése. A Volkswagent az Audi (7,7 százalék) követi, amely a kényelmes 4. helyen áll. Az ötödik helyért folyó versenyben változás történt, a Hyundai (6,1 százalék) megelőzte a Teslát (6 százalék), köszönhetően a teljes termékpalettáján nyújtott egyenletes teljesítményének.

id4

Csoportszinten a Volkswagen kézben tartja a hazai piacot, hiszen 0,9 ponttal 26 százalékra növelte piaci részesedését. Nagy távolságra követi a Stellantis, amely – a minden téren erős teljesítménynek köszönhetően – 0,4 százalékponttal 13,7 százalékra nőtt, és ezzel jelentős előnyre tett szert a zuhanó Mercedes-Benz csoporttal szemben (12,2 százalék). A BMW Group a negyedik helyen áll 12 százalékkal, míg az ötödik helyen álló Hyundai-Kia csapat (10 százalék) továbbra is biztonságban van a feljövőben lévő Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség előtt, amely a hatodik helyen tanyázik 8,6 százalékos részesedéssel.

Top 20 konnektoros autó Németországban júniusban

  1. Fiat 500e 2973 autó
  2. Tesla Model Y 2144
  3. Ford Kuga phev 1781
  4. VW e-Up 1765
  5. Cupra Formentor phev 1670 (győri motorokkal)
  6. VW ID.3 – 1620
  7. Opel Corsa-e 1501
  8. Hyundai Kona ev 1242
  9. VW ID.4 – 1200
  10. Skoda Enyaq 1144
  11. Mitsubishi Eclipse Cross phev 1115
  12. Renault Zoe 1095
  13. Mini Cooper SE 1093
  14. Audi e-tron 1031 (győri elektromotorokkal)
  15. Audi A3 phev 973 (győri motorokkal)
  16. BMW 330e 958
  17. Hyundai Tucson phev 937
  18. VW Golf phev 925
  19. Audi Q3 phev 898 (győri gyártás)
  20. Hyiundai Ioniq 5 – 891

Top 20 konnektoros autó Németországban 2022. első félév

  1. Fiat 500e 11 278 autó
  2. Tesla Model 3 – 10 801
  3. Ford Kuga phev 9311
  4. Cupra Formentor phev 8076 (győri motorokkal)
  5. Hyundai Kona ev 7587
  6. Tesla Model Y 7458
  7. Mitsubishi Eclipse Cross phev 7262
  8. Opel Corsa-e 6531
  9. VW ID.4 – 6497
  10. VW ID.3 – 6084
  11. Renault Zoe 6069
  12. Skoda Enyaq 5940
  13. BMW 330e 5656
  14. Audi e-tron 5651 (győri motorokkal)
  15. BMW i3 – 5506
  16. VW e-Up 5484
  17. Smart Fortwo ev 5302
  18. Mini Cooper SE 5077
  19. Hyundai Ioniq 5 – 4998
  20. Mercedes GLC 300e/de 4856

 

(forrás: KBA)