2022-ben a BMW Group Magyarország is magasabb fokozatba kapcsolt az elektromobilitás területén: a vállalatcsoport ügyfelei 2021-hez képest 44 százalékkal több plug-in hibrid és 62 százalékkal több teljesen elektromos modellt regisztráltak. 4785 BMW-t, 482 Minit helyeztek forgalomba tavaly, ami mindkét márka esetében rekordot és 2021-hez képest 18, illetve 5 százalékos növekedést jelent az értékesítési volumenben.
2022-ben tisztán elektromos BMW-ből és Miniből 550-et adtak el Magyarországon, a BMW kiegyensúlyozott szereplésével (469 autó) a legnépszerűbb prémium elektromos gyártó a tradicionális márkák között, 2021-hez képest a piaci átlagot meghaladva 119 százalékkal növelte elektromos modelljeinek értékesítését. A legnépszerűbb BEV modell a BMW iX (167 autó), a BMW iX3 (117 autó) és a BMW i4 (88 autó) voltak, melyet a kifutása évében is kiváltképp sikeres BMW i3-as (82 autó) követ. A vállalatcsoport plug-in hibrid modelljeinek értékesítése 44 százalékkal 769-re nőtt és a BMW X5 45e, a BMW 5-ös és 3-as plug-in hibrid modellek voltak a legkelendőbbek itthon.
Idén a BMW X5 a legnépszerűbb modell
A legnépszerűbb modellek dobogójának csúcsán a BMW X5 (861 autó) áll, a 3-as (607 autó) és az 5-ös (491 autó) BMW-t megelőzve. A BMW X modellek a bajor prémium gyártó egyre több ügyfelét vonzzák, a tavaly értékesített 2300 SAV/SAC modell 17 százalékos növekedést jelent. A legnagyobb vonzereje a BMW X5-nek volt 42 százalékos gyarapodással, de a várakozásoknak megfelelően nagy népszerűségnek örvend a BMW X1 új generációja is. A BMW márka vásárlóinak 72 százaléka dönt az xDrive technológia, azaz az összkerék-meghajtás mellett – ezzel a részaránnyal a prémium szegmensben piacvezető a BMW. Rendkívül fontos szerepet tölt be a BMW 3-as és 4-es sorozata is, mellyel stabilan vezeti a tradicionális középkategóriát a bajor gyártó.
Az alapításának 50. évfordulóját ünneplő BMW M GmbH hazánkban is jól teljesített, az M és M Performance modellek 595 darabos értékesítési volumene 8 százalékos növekmény 2021-hez képest. A legkelendőbb modellduót a BMW M4 (+140 százalék) és a BMW M3 (+95 százalék) alkotja. A regisztrált érdeklődések alapján a BMW legsportosabb modelljei várhatóan idén a csúcsra törnek, köszönhetően elsősorban a BMW M3 Touring-nak, a BMW M2-nek és a BMW XM-nek.
Rekord a Mininél is
482 eladott modellel a márka a hazai történetének legjobb évét zárta. A legtöbb ügyfél a tavaly már hat tagúra nőtt márkakereskedői hálózatnál a legkisebb MINI mellett döntött: a klasszikus 3 és 5-ajtós modell részaránya a kabrió változatot is beleértve mintegy 65 százalékos a teljes Mini palettából. A 3-ajtós Mini modellek közel fele elektromos meghajtással gurul ki a szalonokból. A konnektorról tölthető Cooper SE és Cooper SE Countryman ALL4 modellek is 27 százalékot tettek ki a márka teljes értékesítéséből.
A nagymotor szegmensben letaszíthatatlan a trónról a BMW Motorrad
A BMW Motorrad hazai értékesítési volumene stabil, enyhén (3,5 százalékkal) csökkent 2021-hez képest, így a márka az összesített regisztrációk tekintetében a harmadik helyet érte el. Az összesen 636 értékesített motor közül 532 darab modell 500 köbcenti feletti, ezzel az eredménnyel a BMW Motorrad piacvezető szerepet tölt be a nagymotoroknál. A legnépszerűbb modell a BMW R 1250 GS/Adventure, ezek mellett 205 ügyfél tette le a voksát. 2023-ban 100 éves a BMW Motorrad, mely alkalomból az R nineT és R 18 100 Years jubileumi modellek kerülnek piacra, de érkezik a márka második M modellje, az M 1000 R is.
2023-as újdonságok
Az idei évben számos további újdonság érkezik, a frissen bemutatott új BMW 7-es és i7-es mellett jön a BMW iX1, a BMW M3 Touring, a BMW M2 és a BMW M GmbH második önálló modellje, a BMW XM is. Az év utolsó szakaszában várható a vadonatúj BMW 5-ös sorozat teljesen elektromos i5-ös változatban is, illetve a Mini Countryman új, harmadik kiadása.