A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak köszönhetően, hogy több új modellel jelentkezik a piacokon.
A cég arról jelentett, hogy az idei első negyedévben a bevétele éves összevetésben 1,8 százalékkal, 11,71 milliárd euróra nőtt . Ez felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 11,55 milliárd eurót.
A közvetlenül az autóipari tevékenységből származó bevétel 0,7 százalékkal, 10,475 milliárd euróra csökkent a március végével záródott három hónapban. A Renault márkájú autók értékesítése 3,1 százalékkal, 365 356-ra nőtt, míg a teljes Renault-csoport autóértékesítése 2,6 százalékkal, 549 099-re emelkedett.
A Renault átállási programot hajt végre, annak gyakorlatilag a kellős közepén van. A cég fokozatosan áll át az elektromos modellekre, idén hét új modellt dob piacra, köztük két teljesen elektromos modellt és két hibridet.
Thierry Pieton pénzügyi igazgató azt mondta újságíróknak, hogy a Renault jó úton halad, hogy 2027-ig 40 százalékkal csökkentse az elektromos járművek költségeit. Hozzátette: a 20 ezer euró (mintegy 7,9 millió forint) alatti új elektromos Dacia Spring EV az év második felétől rendelhető.