A BMW és Mini márkák hazai képviseletét ellátó, gyári tulajdonú leányvállalatot 2004 tavaszán alapították. Az elmúlt húsz évben az immár BMW Group Magyarország néven működő vállalat az értékesítés és vevőszolgálat terén csaknem töretlen növekedési pályán haladt, országos márkakereskedői és márkaszerviz hálózatot épített ki és szervesen beépült a pezsgő hazai kulturális életbe.
A BMW és Mini márkák hazai képviseletét ellátó, gyári tulajdonú leányvállalatot 2004 tavaszán alapították. Az elmúlt húsz évben az immár BMW Group Magyarország néven működő vállalat az értékesítés és vevőszolgálat terén csaknem töretlen növekedési pályán haladt, országos márkakereskedői és márkaszerviz hálózatot épített ki és szervesen beépült a pezsgő hazai kulturális életbe.
A BMW Group leányvállalatként működő, 2004. május 3-án elindult képviselet főtevékenysége a BMW és Mini modellek importálása és értékesítése volt, de eredeti alkatrészek, felszerelések behozatalával és forgalmazásával is foglalkozott, valamint finanszírozási szolgáltatásokat is nyújtott ügyfelei számára. 2006 január 1-vel a BMW Motorrad márka is csatlakozott a gyári képviselethez, így a Rolls-Royce kivételével a BMW Group teljes kínálatát lefedte. 2011-től az addig önálló egység (national sales company) a BMW Group stratégiai lépéseként a közép és dél-kelet európai régió szerves részévé vált, mely iroda jelenleg 12 ország értékesítési és marketing feladatait látja el salzburgi központjából.
Lépésről lépésre
A kezdetekben 25 munkatárssal induló, az akkor újonan elkészült vecsési székhelyű központban a BMW Group Magyarország az első években a márkakereskedői és márkaszerviz hálózat kiépítését is megkezdte. Ma az országban tizennégy BMW, hat Mini, valamint négy BMW Motorrad márkakereskedés várja a vállalatcsoport ügyfeleit, melyek többségében az új modellek mellett használt járművek értékesítése is zajlik. A BMW Premium Selection üzletága 2005-ben indult el Magyarországon, majd 2007-re vált országossá, illetve az újautó értékesítés mellett ma már 20 hivatalos márkaszerviz fedi le az országos ügyféligényeket. A vecsési központban 2014 óta egy regionális igényeket is kiszolgáló tréning-center is működik, számos környező ország képzése a magyarországi telephelyen zajlik.
Az elmúlt két évtized alatt a vállalat dolgozóinak száma megduplázódott, jelenleg kb. 50 munkatárs támogatja a BMW-t, a Minit és a BMW Motorradot, melyhez 2017-ben a vecsési irodát bővíteni kellett. 2023-ban a létesítmény számos egysége megújult, megszépült, a legmodernebb igényeket kiszolgálva, illetve az elektromobilitás gyors térnyerése miatt több mint 20 darab elektromos töltőoszlop épült ki a parkolóban.
Stabil növekedés, értékesítési rekordok sora
2004-ben Tilo von Harling, 2008-tól Henning Putzke, 2011-től Paul de Courtois, 2013-tól Baudoin Denis, 2017-tól Massimiliano di Silvestre, 2019-tól Maciej Galant vezették a vállalatot, 2022-től pedig Gombos Zoltán látja el a BMW Group Magyarország ügyvezetői feladatait. A magyarországi képviselet 2004-ben, az átvétel évében BMW és a Mini modellekből 1665, illetve 107 autót értékesített. A folyamatos fejlődés eredményeképpen ezek a mutatók a BMW esetében 5244, a Mini esetében 678 példányra ugrottak a tavalyi évben. Ezzel az értékesítési rekorddal a BMW 15 év után ismét Magyarország legnépszerűbb prémiummárkája lett, mely pozíciót 2024 első négy hónapjának regisztrációja után magabiztosan őriz a piacon. A BMW Group elektromos modelljeinek népszerűsége megjelenésük óta stabilan növekszik: 2023-ban a teljesen elektromos meghajtású modellek értékesítése 68 százalékkal nőtt az előző évhez képest, így már az eladások 15 százalékát tették ki. A BMW Motorrad 2006-ban 283 kétkerekűt adott el Magyarországon, 2023-ban pedig 801 motorral a piac meghatározó szereplője volt.
A magyarországi jelenlét erősödése
2018 júliusában a BMW Group bejelentette, hogy gyártóbázist épít Magyarországon, Debrecenben. Jelenleg is gőzerővel épül a cívisvárosban az a vadonatúj technológiát felvonultató, a fenntarthatóságot és a körkörösséget maximálisan előtérbe helyező üzem, amely a BMW Group globális gyártóhálózatában először Magyarországon gyártja majd a Neue Klasse tisztán elektromos modelljét 2025-től. A BMW Group igazgatótanácsa a Neue Klasse generációt olyan mérföldkőnek aposztrofálja, mely nem csak egy új fejezet, de sokkal inkább egy új könyv lehet a gyártó életében. Mindezek figyelembevételével a márka jelentősége tovább nőhet Magyarországon is.