Az Audi Hungariánál legördült az egymilliomodik autó a gyártósorról, melyet a harmincmilliomodik győri motor, egy 294 kW-os öthengeres TFSI erőforrás hajt.
„30 millió motor és 1 millió autó jelentős mérföldkő az Audi Hungaria 23 éves történetében”, mondta Peter Kössler, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója. “Büszke vagyok, hogy ezt a jubileumot immár több mint 11 400 fős csapatunkkal közösen értük el. A jövőben is számítunk munkatársaink elkötelezett munkájára és nagyszerű teljesítményére, amelynek köszönhetően prémium minőségű motorjaink és autóink szerte a világon lenyűgözik vevőinket.”
A jubileumi autó egy catalunya piros Audi TT RS Coupé. Az Audi Hungariánál augusztusban kezdődött a TT modellsorozat legsportosabb tagjának sorozatgyártása. Az autó szíve, a 30 milliomodik győri erőforrás, egy sportos öthengeres motor, amely idén sorozatban hetedszer nyerte el az „Év Nemzetközi Motorja“ díjat. A motor 400 lóerő teljesítményével gondoskodik a különleges vezetési élményről.
Az Audi Hungariánál 1994-ben indult a motorgyártás. Az első győri motor egy négyhengeres, ötszelepes erőforrás volt. Az évek során folyamatosan bővült a motorgyártás portfóliója, újabb motortípusokat vezettek be, míg mára az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött. A vállalatnál aktuálisan 216 motorvariáns készül, naponta összesen 8800 négy-, öt-, hat- és nyolchengeres erőforrást gyártanak a győri munkatársak. Az elkészült 30 millió motorral összesen mintegy 5 milliárd lóerő került a világ útjaira.
Az Audi Hungaria tevékenysége 1998-ban a járműgyártás területével bővült, kezdetben az Audi sportmodelljének, a TT-nek az összeszerelésével, amelyet további modellek követtek. Győrben készült többek között az Audi RS3 és az Audi A3 Cabriolet mellett az Audi TT Coupé és Roadster modellek második generációja is, kiegészülve a legsportosabb változatukkal, az RS modellekkel.
2013-ban nyitott meg a vállalat teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyára, ahol a szerelde mellett felépült a présüzem, a karosszériagyár és a lakkozó is.
Az új járműgyárban indult el az Audi A3 Limousine, majd az A3 Cabriolet sorozatgyártása, valamint az Audi TT-sorozat harmadik generációja is a győri gyártósorokról gördült le. Hamarosan egy újabb modellel, az Audi Q3-mal bővül a győri járműgyártás palettája. A vállalat már megkezdte az előkészületeket az új modell gyártására, egy új, 80 ezer négyzetméteres karosszériagyár építésével.