A lengyel szakember tavaly február óta áll a magyarországi gyár élén, Solt Tamást váltotta a vezérigazgatói poszton. Grzegorz Buchal jelezte: Szentgotthárdon a 2016-os év rekordot hozott, a gyár a kapacitásainak alsó határait súrolja, de a termelés idén várakozásaik szerint még nőhet.
Míg Szentgotthárdon tavalyelőtt 511 ezer motort állítottak elő a Flex motorgyárban és a régi üzemrészben, addig tavaly, az új Opel Astra felfutásával 629 199-et. Legtöbbet a dízelmotorokból építettek meg (267 973 motor), de kelendőek a kisméretű benzinmotorok (166 586 motor), a Family 1-es motorokból 157 710 készült, közepes méretű benzinmotorból pedig 36 930. A motorgyártás mellett 5542 motoralkatrészt is előállítottak, 3739 váltót újítottak fel, a szomszédos Allisonnál pedig 14 628 nehéz-teherautókba és buszokba szánt váltó készült. Teljesítményével a magyar gyár a GM legnagyobb és legfontosabb motorgyára Európában.
2017-ben a korábbi generációs Family motorokból az idén kevesebb darabszámot terveznek – főleg az amerikai kontinensre gyártanak, a Flex gyárban előállított új motorok száma bővül és bármilyen meglepő, folyamatosan nő a dízelek iránti kereslet. Továbbra is csak Szentgotthárdon gyártják az Astra számára a motorokat, a 2016-os Év autója cím birtokosa adja a márka európai eladásának fő volumenét. A vezérigazgató elmondta, hogy idén a dolgozók meghaladja majd a kétezret. Szentgotthárdon az Opel eddig 1.4 milliárd eurót fektetett be.
A 2017-es év újdonságai közül Grzegorz Buchal kiemelte az új 1,5 literes, 165 lóerős, turbós benzinmotort, amely majd az új Insigniában kezdi meg pályafutását. Idén új rekord várható, februárban legyártjuk a 9 milliomodik gotthárdi erőforrást, márciusban pedig az egymilliomodik Flex-motorral ünnepeljük a 25 éves magyar Opel Astrát – jelentette ki az Opel évindító eseményén a vállalatvezető.
Koncz Gábor ügyvezető igazgató (Opel Magyarország) elmondta, hogy 2016-ban a magyar autópiacon 3,29 százalékos növekedést ért el a márka, 10 536 személyautót és kishaszonjárművet értékesítettek, a piaci részesedésük 10,77 százalék. Megerősítette, hogy 2017-ben számos új modellt vezetnek be a piacra, köztük az új Insigniát és két szabadidő-autót (Crossland X, Grandland X), a teljesen elektromos Ampera-e modellre azonban 2018-ig még várniuk kell a magyar vásárlóknak.
Koncz Gábor hozzátette: „Az idei esztendőtől nagyon fontos újdonság az Opel Flexcare, ami azt jelenti, hogy autóinkat a 2 éves gyári garancián túl 4 éves korukig vagy 120 000 kilométerig a gyárival azonos, teljes körű garanciával értékesítjük, amely a használat függvényében, méltányos díjazás ellenében akár 5 évig vagy 200 000 kilométerig meghosszabbítható.”