Az Opel egyterűje új arccal, hétszemélyes kivitelben és magyar motorral még mindig hódít, megkerülhetetlen ajánlat az egyterűek piacán. OnStar rendszerrel és 1,6 literes dízellel tettük próbára. Képes tesztünk következik, amelynek a végén az is kiderül, hogy a szentgotthárdi erőforráson kívül még milyen alkatrészt gyártanak hazánkban.
A Zafira erőssége a praktikuma. Hét üléssel is 156 literes a csomagtartó, öt ülés mögött 710 literrel számolhatunk, ha ezeket a padlóba süllyesztjük, 1,86 köbméteres a raktér. A tesztautónk Innovation felszereltségéhez alapból járnak a plusz ülések
Korábban vezettem a kétliteres dízelt is, nincs nagy különbség, az 1,6-os is tisztességesen mozgatja az egyterűt
A hatfokozatú kézi sebességváltó lehetne pontosabb is. A váltókar mögött sínen mozgatható az alsó középkonzol, amely minden kacatot elnyel
A modellfrissítéssel érintőképernyőt kapott a letisztultabb középkonzol. Kevesebb a gomb, ergonomikusabb a kialakítás
Az ülések oldaltartásával nem voltam elégedett, de szerencsére mindhárom hátsó ülés önállóan tologatható. A középső ülés keskeny. Három gyerekülés nehezen préselhető be
Ha nagyon muszáj, beülhetünk hátra is, a gyerekek élvezik ott az utazást, a felnőttek már nem annyira. Az anyagminőség és az összeszerelés rendben van
Igazi csapatszállító, formavilága nem rendhagyó, nem tűnik ki a tömegből. A 18 hüvelykes felnik felárasak, a futómű még ezekkel is stabil és kényelmes
Az 1,6-os, 136 lóerős dízelmotorral az Opel Zafira Innovation modell alapára 9 millió forint, de felextrázva 10,5 millió jön ki
Új orrában már mátrix LED-es fényszórók világítanak
Az OnStar rendszer nem más, mint egy személyi asszisztens, aki mindig a rendelkezésünkre áll, legyünk a Hargita tetején, vagy valamelyik dalmát szigeten. Csak térerő legyen
Az ülések síkba dönthetők, a csomagtérajtó hatalmas, így nagyra is nyílik
A Zafira méretei változatlanok maradtak, 4666 mm hosszú, 1884 mm széles és a tengelytáv is maradt 2760 milliméter
Azért fejlődik a Zafira is, most először kapott távtartós tempomatot. Sávtartója csak jelez, holttérfigyelőnk is van
Takarékos a magyar dízelmotor, hat liter alatt maradt a tesztfogyasztás
Üzleti felszereltség fogad bent, a világos kárpit nem gyerekes családnak való, a szemnek ugyanakkor kellemes
Beszállítók
Íme, az Opel Zafira főbb beszállítói, köztük számos hazánkban, vagy a régióban is tevékeny vállalattal:
HOERBIGER – szinkronizáló szerkezet elemei
DELPHI – adaptív tempomat (Tatabánya)
MAHLE – hajtórúd (Balassagyarmat)
JOHNSON CONTROLS – ülések rögzítése (Mezőlak)
BROSE – elektromos ablakemelők (Kecskemét)
LUK; ZF FRIEDRICHSHAFEN – kettős tömegű lendkerék (Szombathely)
EDSCHA – csomagtartófedél csuklópántjai
A RAYMOND – fékszervó folyadékcsövek
HELLERMANNTYTON – kormánymű kábelkorbácsai és rögzítő elemei
HELLA – ülésmemória
AGC AUTOMOTIVE: hátsó lámpa (Tatabány-Környe)
TI AUTOMOTIVE: vákuum fékcsövek (Győr)
DENSO: befecskendezőrendszer (Székesfehérvár)
IAC: motor hangszigetelése
INA: állítható vezérműtengely alkatrészek
TEKLAS: hűtőfolyadék-tömlő
ZF-LENKSYSTEME: előtéttengely (Eger)
GATES: ékszíj
PILKINGTON: szélvédő
TAKATA-PETRI: kormánymű
FAURECIA: műszerfal (Jászárokszálláson gyártanak kipufogó-rendszereket)
HENGST: üzemanyagszűrő
SMR: külső tükrök (Mosonszolnok)
BOSCH: holttérfigyelő rendszer (Hatvan, Budapest)
AGM AUTOMOTIVE: hangulatvilágítás (Sárvár, Zalaegerszeg)
MULTIMATIC: oldalsó ajtók visszajelzői
MAGNETI MARELLI: hátsó középső féklámpa
EUWE: csomagtartó küszöb
LYDALL GERHARDI: alsó hőpajzs
WESTFALIA: hátsó keresztrúd
Kép és szöveg: Biró Csongor