Magyar alkatrészekkel: Opel Zafira pikoló teszt

Az Opel egyterűje új arccal, hétszemélyes kivitelben és magyar motorral még mindig hódít, megkerülhetetlen ajánlat az egyterűek piacán. OnStar rendszerrel és 1,6 literes dízellel tettük próbára. Képes tesztünk következik, amelynek a végén az is kiderül, hogy a szentgotthárdi erőforráson kívül még milyen alkatrészt gyártanak hazánkban.
1
A Zafira erőssége a praktikuma. Hét üléssel is 156 literes a csomagtartó, öt ülés mögött 710 literrel számolhatunk, ha ezeket a padlóba süllyesztjük, 1,86 köbméteres a raktér. A tesztautónk Innovation felszereltségéhez alapból járnak a plusz ülések
2
Korábban vezettem a kétliteres dízelt is, nincs nagy különbség, az 1,6-os is tisztességesen mozgatja az egyterűt
4
A hatfokozatú kézi sebességváltó lehetne pontosabb is. A váltókar mögött sínen mozgatható az alsó középkonzol, amely minden kacatot elnyel
5
A modellfrissítéssel érintőképernyőt kapott a letisztultabb középkonzol. Kevesebb a gomb, ergonomikusabb a kialakítás
6
Az ülések oldaltartásával nem voltam elégedett, de szerencsére mindhárom hátsó ülés önállóan tologatható. A középső ülés keskeny. Három gyerekülés nehezen préselhető be
7
Ha nagyon muszáj, beülhetünk hátra is, a gyerekek élvezik ott az utazást, a felnőttek már nem annyira. Az anyagminőség és az összeszerelés rendben van
8
Igazi csapatszállító, formavilága nem rendhagyó, nem tűnik ki a tömegből. A 18 hüvelykes felnik felárasak, a futómű még ezekkel is stabil és kényelmes
9
Az 1,6-os, 136 lóerős dízelmotorral az Opel Zafira Innovation modell alapára 9 millió forint, de felextrázva 10,5 millió jön ki
11
Új orrában már mátrix LED-es fényszórók világítanak
12
Az OnStar rendszer nem más, mint egy személyi asszisztens, aki mindig a rendelkezésünkre áll, legyünk a Hargita tetején, vagy valamelyik dalmát szigeten. Csak térerő legyen
13
Az ülések síkba dönthetők, a csomagtérajtó hatalmas, így nagyra is nyílik
14
A Zafira méretei változatlanok maradtak, 4666 mm hosszú, 1884 mm széles és a tengelytáv is maradt 2760 milliméter
16
Azért fejlődik a Zafira is, most először kapott távtartós tempomatot. Sávtartója csak jelez, holttérfigyelőnk is van
18
Takarékos a magyar dízelmotor, hat liter alatt maradt a tesztfogyasztás
20
Üzleti felszereltség fogad bent, a világos kárpit nem gyerekes családnak való, a szemnek ugyanakkor kellemes

Beszállítók

Íme, az Opel Zafira főbb beszállítói, köztük számos hazánkban, vagy a régióban is tevékeny vállalattal:

HOERBIGER – szinkronizáló szerkezet elemei

DELPHI – adaptív tempomat (Tatabánya)

MAHLE – hajtórúd (Balassagyarmat)

JOHNSON CONTROLS – ülések rögzítése (Mezőlak)

BROSE – elektromos ablakemelők (Kecskemét)

LUK; ZF FRIEDRICHSHAFEN – kettős tömegű lendkerék (Szombathely)

EDSCHA – csomagtartófedél csuklópántjai

A RAYMOND – fékszervó folyadékcsövek

HELLERMANNTYTON – kormánymű kábelkorbácsai és rögzítő elemei

HELLA – ülésmemória

AGC AUTOMOTIVE: hátsó lámpa (Tatabány-Környe)

TI AUTOMOTIVE: vákuum fékcsövek (Győr)

DENSO: befecskendezőrendszer (Székesfehérvár)

IAC: motor hangszigetelése

INA: állítható vezérműtengely alkatrészek

TEKLAS: hűtőfolyadék-tömlő

ZF-LENKSYSTEME: előtéttengely (Eger)

GATES: ékszíj

PILKINGTON: szélvédő

TAKATA-PETRI: kormánymű

FAURECIA: műszerfal (Jászárokszálláson gyártanak kipufogó-rendszereket)

HENGST: üzemanyagszűrő

SMR: külső tükrök (Mosonszolnok)

BOSCH: holttérfigyelő rendszer (Hatvan, Budapest)

AGM AUTOMOTIVE: hangulatvilágítás (Sárvár, Zalaegerszeg)

MULTIMATIC: oldalsó ajtók visszajelzői

MAGNETI MARELLI: hátsó középső féklámpa

EUWE: csomagtartó küszöb

LYDALL GERHARDI: alsó hőpajzs

WESTFALIA: hátsó keresztrúd

Kép és szöveg: Biró Csongor