A BMW a nyereség további csökkenésére számít az idén, de más gépkocsigyárakkal ellentétben nem tervez elbocsátásokat, hanem következetesen törli a kínálatból a kevéssé keresett modelleket.
A gyár a fejlesztés erőteljes digitalizációjával és az értékesítés áramvonalasításával a következő 4 évben 12 milliárd eurót akar megtakarítani – mondta Harald Krüger vezérigazgató Münchenben. Nicolas Peter pénzügyi igazgató elégedetlen volt a cég tavalyi eredményeivel, a BMW több autót adott ugyan el, de bevétele enyhén, 97,5 milliárd euróra csökkent. Az új WLTP emissziós szabványra való átállással összefüggő árengedmény-háború, a Egyesült Államokban gyártott BMW-kre kivetett kínai büntetővámok, a visszahívások és a nagyvolumenű beruházások következtében az adózás előtti eredmény 8 százalékkal 9,8 milliárd euróra, a nettó nyereség pedig 17 százalékkal 7,2 milliárd euróra esett.
A vállalat az idén is ellenszéllel küzd. Csak az emelkedő nyersanyagárak és az erős euró több mint fél milliárd euróval terheli meg a céget, miközben folyamatosan be kell ruházni új modellekbe, elektromos autókba és az önvezető gépkocsikba. Ezért az adózás előtti eredmény szabályozatlan Brexit és vámemelések nélkül is előreláthatólag lényegesen el fog maradni a tavalyitól – mondta a pénzügyi igazgató.