292 lóerővel gyorsul az új zöld BMW

A BMW legnépszerűbb sportlimuzinjának portfóliója plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával bővül, amely 50 százalékkal nagyobb tisztán elektromos hatótávolságot, 15 százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értéket és 292 lóerőnyi rendszerteljesítményt ad.

A bajorok a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációit egy négyhengeres benzinmotorral párosították, hogy a BMW 330e limuzin új generációja jelentősen intenzívebb sportosságról tegyen tanúbizonyságot. Az alapfelszereltségként kínált xtraboost teljesítménynövelő funkció – amely ebben a modellben ünnepli világpremierjét – eközben átmenetileg 215 kW-ra / 292 lóerőre képes növelni a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítményét. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményét az elektromos motor 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítményével egyesíti, amelyhez 420 Nm kombinált csúcs forgatónyomaték társul.

Az xtraboost teljesítménynövelő funkció átmenetileg, maximum 10 másodpercen keresztül 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel toldja meg a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményét. Az új BMW 330e limuzin 5,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 230 kilométer/óra. Elektromos módban akár 140 kilométer/órás sebességgel is képes haladni.

Az új BMW 330e limuzin elektromos motorját helytakarékossági okokból a nyolcfokozatú automatikus váltóba építették be a mérnökök. Fékezéskor az elektromos motor generátorként működik és a fékezési energiát táplálja vissza a nagyfeszültségű akkumulátorba. Az energiatároló egység emellett hagyományos háztartási aljzatról is feltölthető. a fedélzeten található 12 voltos csatlakozókat is a lítium-ion akkumulátor látja el energiával, így nincs szükség a belsőégésű erőforrással hajtott modellekben megszokott generátorra.

330e_2_uj

12,0 kilowattóra bruttó energiateljesítményű lítium-ion akkumulátorának köszönhetően az új BMW 330e limuzin az energiatároló egység egyetlen feltöltésével elődmodelljéhez képest több mint 50 százalékkal nagyobb, immár 59 – 66 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot kínál. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt sportlimuzin második generációja eközben több mint 15 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást is garantál, amely átlagos 100 kilométerre vetítve 1,6 – 1,9 literben és kilométerenkénti 37 – 43 grammban érhető tetten. 100 kilométerenként az új BMW 330e limuzin kombinált energiafogyasztása 14,8 – 15,4 kWh.

Az új BMW 330e limuzin nagyfeszültségű akkumulátorát a hátsó üléssor alá, a benzinmotor üzemanyagtartályát pedig a hátsó tengely fölé építették be a tervezők. Mindez azt jelenti, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt új BMW 3-as limuzin csomagtere csupán néhány literrel marad el a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek hasonló értékétől. Az alapesetben 375 liter térfogatú csomagtér a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével tovább bővíthető.

2019 novemberétől az új BMW 330e limuzin opcionális extrafelszereltségi tételei között az elektromosan működtethető vonóhorog is megjelenik, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új BMW 3-as limuzin mögé maximum 750 kilogramm súlyú vontatmány csatlakoztatható.

A BMW az Év Zöldautója 2020 díjra az 530e hibridet, a Magyarország Autója 2020 díjra a BMW 3-ast és az X5-öst jelölte.