Dübörög a magyar autópiac

Novemberben az új személyautók eladása 25 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest Magyarországon, a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 14 215-re emelkedett – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Carinfo.hu.

A Carinfo.hu adatai szerint a januári-novemberi időszakban 141 769 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, ami a bázisidőszakhoz viszonyítva 11,7 százalékos növekedést jelent.     A személygépkocsi márkák közül a legtöbbet, 23 139 darabot a Suzukiból adták el január-novemberben, a márka piaci részesedése 16,32 százalék volt. Fordból 13 611, Skodából 11 576, Opelből 10 807, Volkswagenből pedig 9979 darab kelt el. Az előző év azonos időszakában szintén a Suzuki állt az élen 14,17 százalékos piaci aránnyal. A második helyen a Ford, a harmadik helyen a Skoda, a negyedik helyen pedig az Opel állt.

A Carinfo adatai szerint az év első 11 hónapjában 23 544 darab új kishaszongépjárművet adtak el, ami 18,1 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A kishaszongépjármű márkák közül a legtöbbet, 6966 darabot a Fordból adták el a magyar piacon, a márka piaci részesedése 29,59 százalék volt.

Az MGE közölte, a személyautóknál az első tizenegy havi értékesítési számok némileg elmaradnak növekedési várakozásaiktól, ezért az év végére várt értékesítési volument 155 000-re módosították.     A kormány nagycsaládosokat támogató programja nagyon sikeresen indult, november végéig több mint 17 000 igénylés érkezett, ami jelentősen meghaladja a várakozásokat. Ezeket az autókat részben a következő évben szállítják le a gyártók.    Kiemelték, hogy továbbra is foglalkozni kell azzal, hogy a Nyugat-Európában lecserélt korszerűtlen dízel- és benzines autók ne árasszák el az országot.