A biztató szeptemberi hónap után ismét jelentősen csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 953 ezer 615 személygépjárművet helyeztek forgalomba októberben, 7,8 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban. Idén csak egyetlenegy hónapban, szeptemberben, azt megelőzően pedig tavaly augusztusban mértek emelkedést, azaz októberben, a koronavírus-járvány terjedését akadályozó szigorú korlátozások visszavezetésével párhuzamosan visszaállt az értékesítésben tapasztalt csökkenő trend. Írország és Románia kivételével minden országban kevesebb új autó került az utakra októberben. A négy legnagyobb piac közül Olaszországban csökkent legkisebb mértékben, 0,2 százalékkal a forgalomba helyezett személyautók száma. Németországban 3,6 százalékos, Franciaországban 9,5 százalékos, Spanyolországban pedig 21 százalékos volt a csökkenés.
Az év első tíz hónapját tekintve továbbra is súlyos a helyzet: alig több mint nyolcmillió új autó került az utakra, 26,8 százalékkal, több mint 2,9 millióval kevesebb az egy évvel korábbihoz képest. Németországban 23,4 százalékkal, Franciaországban 26,9 százalékkal, Olaszországban 30,9 százalékkal, Spanyolországban pedig 36,8 százalékkal csökkentek az eladások január-októberben. Magyarországon az októberben átadott új autók száma éves összevetésben 4,0 százalékkal, 11 ezer 946-ra süllyedt. Az év első tíz hónapjában 102 ezer 38 új autó talált gazdára, ami 20,0 százalékos csökkenés a tavalyi év azonos időszakához képest.
Nagy-Britanniában októberben 140 ezer 945 új személyautó került az utakra, 1,6 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban. A január-októberi időszakban 1,38 millió új autó került forgalomba, 31 százalékkal kevesebb mint tavaly ilyenkor.
Az EU-ban szeptemberben 3,1 százalékkal, tavaly augusztusban pedig még 31,2 százalékkal emelkedett a forgalomba helyezett új személyautók száma, de ezen felül minden egyes hónapban visszaesést mértek. A tavalyi utolsó négy hónapban és az idei év elején az új, sokkal szigorúbb emisszió-mérési eljárás (WLTP) bevezetésének tulajdonították a csökkenést, utána viszont az egész világot letaroló koronavírus-járvány bénította meg az autógyártást és -kereskedést. A legsúlyosabb hónapban, áprilisban több 75 százalékkal kevesebb új autó gördült ki a szalonokból.
Piaci részesedés szerint a legnagyobb európai gyártó (25,0 százalékos aránnyal) a német Volkswagen-csoport októberben több mint 238 ezer személyautót helyezett forgalomba az Európai Unióban, ami 9,1 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Január-októberben 25,1 százalékkal, 2 millió 50 ezerre esett a csoporthoz tartozó márkák értékesítése. A második legnagyobb autógyártó, a Volkswagent követő PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) októberben 6,6 százalékkal, az év első tíz hónapjában pedig 33,2 százalékkal kevesebb új személyautót engedett ki az utakra. A francia Renault 0,2 százalékkal több, a Hyundai-csoport viszont 7,0 százalékkal kevesebb új autót helyezett forgalomba októberben, míg az első tíz hónapban 28,1, illetve 20,1 százalékos csökkenést könyvelhettek el. A német luxusautó-gyártók közül a BMW-csoport 13,5 százalékkal, a Daimler pedig 8,1 százalékkal kevesebb új autót adott át tulajdonosának októberben, az év első tíz hónapjában pedig 18,1 százalékra, illetve 24,2 százalékra rúgott a csökkenés üteme.
Na és mi van MO-on !!!???
Erről nem szól a fáma,pedig ez az adat engem jobban érdekelt volna!!!??..
barátilag
J.L.