Ismét piacvezető márka itthon a Suzuki

magyar autókat, Suzuki,Suzuki Vitara, Vitara
17 ezer 650 regisztrált személygépkocsival a Suzuki 14,48 százalékos részesedést ért el a hazai személyautó-piacon 2021-ben. A márka elsősorban a hazai gyártású hibrid Vitara és a tavalyi év végén debütáló új S-Cross modelleknek köszönhetően immár hatodik éve vezeti a hazai új személygépjármű értékesítést.

Az EU piacain kizárólag hibrid személygépkocsikat értékesítő japán márka a zöld törekvésekkel összhangban 2022-ben tovább bővíti Esztergomban készülő hibrid kínálatát. Az új hibrid rendszerrel először a Vitara, később, az év második felében pedig az új S-Cross lesz elérhető.

17 ezer 650 Suzuki személygépkocsit regisztráltak Magyarországon 2021-ben a Datahouse újautó-eladási statisztikái szerint. Az összes forgalomba helyezett személyautó (121 ezer 920) 14,48 százaléka Suzuki volt a tavalyi évben. A Suzuki tehát 2016, 2017, 2018, 2019 és 2020 után a globális csiphiány ellenére is magabiztosan megtartotta piacvezető pozícióját a hazai piacon 2021-ben.

Az esztergomi gyártású Vitara, 32,01 százalékos szegmens-részesedéssel vezeti a SUV városi-szabadidő kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét is. 8350-et regisztráltak a modellből 2021. január 1-je és december 31-e között. A motorra, váltóra, turbóra, valamint a hibrid elemekre is érvényes Hybrid Pro 3+7 év (vagy 200 ezer kilométer) garanciának, az országos kiterjedésű márkaszerviz-hálózatnak és a stabil márkaminőségnek köszönhetően az újautó-vásárlók kedvezően fogadták a Suzuki 2020 januárja óta elérhető alternatív meghajtású modelljeit. A márka kizárólag hibrid járműveket értékesít az EU piacain.

A teljes új személyautó piac top 3 modellje között a második helyet foglalja el a szintén hazai gyártású, tavaly novemberben új formában debütáló S-Cross. Az év végéig összesen 6261 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás autóból Magyarországon, amely az összes értékesített alsó-középkategóriás modell (27 ezer 614) 22,67 százaléka. A magán és a flotta vásárlói szegmensben egyaránt népszerű modell így első helyen áll a középkategóriában. Az új modellben a Suzuki ötvözte a merész szabadidő (SUV) stílust a kényelemmel, amely erőteljes, ugyanakkor környezettudatos vezetési élményt, fejlett biztonsági funkciókat és csatlakoztatott szolgáltatásokat kínál. A két széria gyártásában közel 2800 munkavállaló és 770 robot vesz részt a Magyar Suzuki gyárában a Pilis lábánál.

A további, nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott import hibrid Suzuki típusok közül a Swiftből 2314-et helyeztek forgalomba, így 20,45 százalékos részesedéssel vezeti a kisautó kategóriát. Ignisből 513, a tavalyi évben elérhetővé vált Swaceből 203, illetve az elektromos hálózatról is tölthető Acrossból pedig 9 autót regisztráltak 2021-ben.

1 Comment on Ismét piacvezető márka itthon a Suzuki

Comments are closed.