Újabb Audikban dolgozik magyar szív

Audi Q8 e-tron
Az Audi bemutatta a Q8 e-tron két karosszéria változatát. Az optimalizált hajtási koncepció alapján készülő elektromos hajtásokat az Audi Hungaria gyártja. 

Az Audi közel négy éve, vagyis az Audi e-tron bevezetése óta következetesen halad az elektromobilitás útján. 150 ezer jármű eladása után jelenlegi nyolc modellből álló elektromos portfólióját 2026-ra 20-nál is több modellre bővíti. Ezt követően az Audi csak tisztán elektromos modelleket kínál majd a világpiacon.  – A „Vorsprung 2030” vállalati stratégiával a haladás jegyében kitűztük a belső égésű motorok kivezetésének dátumát, és egyértelműen eldöntöttük, hogy az Audi mindössze tizenegy éven belül teljesen elektromos márkává változik. Elektromos portfóliónkat újabb fontos taggal bővítjük a nagyobb hatékonyság és hatótáv mellett a még erőteljesebb dizájnt kínáló Audi Q8 e-tron formájában, hogy emocionális, mindennapi használatra alkalmas modellekkel lelkesítsük vásárlóinkat az e-mobilitás iránt – mondta Markus Duesmann, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke.

audihung_e_dolgozo

– Az Audi Hungaria nagy mértékben hozzájárul az Audi elektromos stratégiájához. 2018 óta gyártjuk elektromos hajtásainkat, amelyekből ez idáig már több mint 300 ezret készítettünk. Elektromos hajtásainkat CO2-semleges, zöld vonatokkal szállítjuk Győr és Brüsszel, az Audi AG két szén-dioxid-semleges telephelye között.  A járműipari transzformáció jegyében az elektromos hajtásaink egyre nagyobb részét teszik ki a gyártásunknak és már készülünk a következő elektromos motorgeneráció gyártására. Az új e-motorprojekteknek köszönhetően biztosítjuk motorgyártásunk hosszútávú jövőképességét – mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.

– Az elektromos hajtások gyártásához új kompetenciákra volt szüksége munkatársainknak, melyeket az elmúlt években célzott képzéseken nagy motivációval szereztek meg. Kollégáink szaktudásának és lelkesedésének köszönhetően a Q8 e-tron számára is mi gyártjuk a három különböző elektromos hajtást. A smart factory, azaz okos gyár jegyében egy moduláris gyártási koncepció szerint, gyártószigeteken gyártjuk elektromos hajtásainkat, amely rövidebb utakat és több játékteret enged a gyártási folyamatokban. Az egyes munkaállomások között egy intelligens IT-rendszer által vezérelt vezető nélküli szállítóeszközök közlekednek – mondta Robert Buttenhauser, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős igazgatósági tagja.

audi_hung_e_amr

Háromféle hajtásmód

Mindkét karosszériaváltozathoz háromféle elektromos összkerékhajtás kapható: az alapmodellek, azaz az Audi Q8 50 e-tron és az Audi Q8 50 Sportback e-tron két motorja boost-üzemmódban 250 kW teljesítményt nyújt 664 Nm forgatónyomaték mellett, és a WLTP szerint akár 491 kilométer (SUV), illetve 505 kilométer (Sportback) hatótávot tesz lehetővé. Az Audi Q8 55 e-tron és az Audi Q8 55 Sportback e-tron  két motorja boost-üzemmódban 300 kW teljesítményt nyújt 664 Nm nyomaték mellett. WLTP szerinti hatótávjuk 582-600 kilométer. Az Audi SQ8 e-tron csúcsmodelleket három motor hajtja, amelyek boost-üzemmódban 370 kW teljesítményt és 973 Nm forgatónyomatékot adnak. Az S modellek hatótávja SUV változatban 494 kilométer, Sportback változatban pedig 513 kilométer. A végsebesség 210 kilométer/órára korlátozott, ami 10 kilométer/órával több, mint a nem S modellek esetében.

Audi SQ8 Sportback e-tron quattro

Nagyobb akkumulátorkapacitás és nagyobb töltési teljesítmény

Kétféle méretű akkumulátor választható: a Q8 50 e-tron akkumulátorának tárolókapacitása nettó 89 kilowattóra (bruttó 95 kWh), a két erősebb, Q8 55 e-tron és SQ8 e-tron változatban nettó 106 kWh (bruttó 114 kWh). Az akkumulátormenedzsment módosításával tovább nőtt a vásárló által használható akkumulátorkapacitás. A töltési teljesítmény 150 kW, illetve 170 kW is lehet.

Audi Q8 Sportback 55 e-tron quattro

Átalakított hátsótengely-motor és elektromos nyomatékvektor-szabályozás a nagyobb dinamika érdekében

Az Audi Q8 e-tron hátsó tengelyén elhelyezett aszinkron gépek motorkoncepciója módosult. 12 tekercs helyett mostantól 14 tekercs generál elektromos mágneses mezőt. A motor így változatlan áramfelvétel mellett erősebb mágneses mezőt hoz létre, amely viszont nagyobb motornyomatékot biztosít. Ha a jármű ezt nem veszi igénybe, akkor a villanymotornak kevesebb áramra van szüksége a forgatónyomaték létrehozásához, ezáltal csökken a fogyasztás, és nő a hatótáv. Az Audi az e-tron sorozat S modelljével először valósított meg hárommotoros koncepciót nagy sorozatgyártásban. Az SQ8 e-tron ezt fejleszti tovább. Az első tengelyen egy 124 kW-os villanymotor működik. A hátsó tengelyen két darab egyenként 98 kW teljesítményű villanymotor található, amelyek külön-külön hajtanak meg egy-egy hátsó kereket. Ez akár 370 kW-os teljesítményrásegítést is eredményezhet. A két hátsó villanymotor a másodperc tört része alatt képes teljesen elosztani a meghajtónyomatékot a két kerék között.