Egyre többen vesznek négyévszakos gumit

négyévszakos
A magyar gumiabroncspiac a változékony körülmények és az infláció ellenére is erősödni tudott a tavalyi évben, az értékesítési mutatók pedig elérték a koronavírus előtti időszakot, bizonyítva a hazai abroncsipar jelentőségét és a gazdaságban betöltött meghatározó szerepét.

A legnagyobb gumiabroncsgyártókat, köztük a Bridgestone-t is tömörítő szervezet, az ETRMA (Európai Gumiabroncsgyártók Szövetsége) 2022-re közölt adatai szerint a személygépjármű-abroncsok iránti piaci kereslet Magyarországon közel azonos szintet ért el, mint 2019-ben. A tavalyi év első felében növekedtek az eladási számok, míg a második félévben csökkenő keresletről számolt be a szövetség. Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone magyarországi fióktelepének személygépjármű-abroncs üzletágvezetője az elmúlt évet úgy jellemezte, hogy „2022 egy igazi hullámvasút volt a gumiabroncsgyártók és importőrök számára”.

 Kategória szerinti bontásban, 2022-ben a legdinamikusabb növekedést a négyévszakos abroncsok érték el, amely a nyári és téligumiabroncs-eladások arányainak változásával 19 százalékra emelkedett. Értékesítési oldalról nézve szintén a négyévszakos eladások száma növekedett a legnagyobb mértékben, közel 11 százalékkal a tavalyi évhez képest, míg a nyári 1 százalékkal stabil maradt, egyedül a téli abroncsok gyártói eladásai mutattak 5 százalékos csökkenést.

 Felniátmérő tekintetében a 2021-es trend folytatódott, az előrejelzések beigazolódtak: a 17 hüvelykes, vagy annál nagyobb felniméretre szerelt abroncsok az SUV-k értékesítésének folyamatos növekedésével párhuzamosan, közel 7 százalékos pluszt eredményeztek 2022-ben. A motorkerékpár gumiabroncsok szegmense a tavalyi évben enyhén, 2 százalékkal nőtt, viszont a piaci kereslet mindössze 4 százalékkal marad el a 2019-es számoktól.