Milyen kocsikat vettek az olaszok?

Autópiac 2024

Fiat Panda
Az olasz újautó-piac az Unrae adatai szerint januárban 10,6 százalékkal, 141 ezer 946 autóra bővült az előző év azonos időszakához képest. A magáneladások 10,2 százalékkal 88 ezer 083-ra (61,1 százalék rész) emelkedtek.

A hajtáslánc szerinti megoszlást tekintve meglepetést okozott, hogy a konnektorból tölthető szegmens gyenge eredményt ért el. Az elektromos autók értékésítése 10,8 százalékkal 2984-re esett vissza, a szegmens részesedése 2,1 százalék az egy évvel ezelőtti 2,6 százalékkal szemben. Még nagyobbat estek a plug-in hibridek: -33,1 százalékkal 4105-re mérséklődött az eladási adatuk, a 2,8 százalékos részesedés jelentősen elmarad a tavaly ilyenkori 4,7 százaléktól. Népszerűek ugyanakkor a hibridek (hev, beleértve a lágy hibrideket is): eladásaik 14,8 százalékkal 54 ezer 752-re nőttek (38 százalék részarány). A dízelautók iránti érdeklődés 8 százalékkal 22 ezer 755-re csökkent (15,8 százalékos rész), az LPG-hajtású autók száma pedig 16,5 százalékkal 15 ezer 598-re nőtt (10,8 százalékos részesedés).

alfa4

A márkák rangsorában a Fiat (-11,4 százalék) a decemberi sokkoló 2. hely után a Volkswagentől visszaszerezte az első helyet 11,2 százalékos részesedéssel. A Dacia (+19 százalék) 9 helyet javított decemberhez képest, és 7,3 százalékos részesedéssel rekordot jelentő második helyezést ért el (korábbi legjobbja a 3. hely volt). A Toyota (+9,6 százalék) egy helyet javítva a harmadik, míg a Volkswagen (-14,7 százalék) csak a negyedik. A Peugeot (+59 százalék), az Audi (+41,3 százalék), a BMW (+41,2 százalék) és a Citroën (+40,2 százalék) jól teljesítettek, míg a Ford (-4 százalék) öt helyet esett vissza a 10. helyre, a Renault (-15,6 százalék) pedig nyolcat a 11. helyre. Jól kezdte az évet az olasz autópiacon az MG (+103,9 százalék), a DR Motor (+96,3 százalék), a Nissan (+59,5 százalék), az Opel (+52,4 százalék) és a Suzuki (+43,6 százalék).

Dacia Sandero Stepway

A modellek tekintetében a Fiat Panda (+4,4 százalék) hűen őrzi vezető szerepét, erős 7,9 százalékos részesedéssel. A Dacia Sandero (+61,5 százalék) 4,7 százalékos részesedéssel visszatért a dobogó második fokára. Harmadik a Citroën C3 (+133,8 százalék), a Jeep Avenger pedig a 4. helyet foglalta el. A Lancia Ypsilon (+9,2 százalék) az 5. helyre szorult vissza a Toyota Yaris Cross (+30 százalék) és a Peugeot 2008 (+111,2 százalék) előtt.

Top 50 autó Olaszországban (2024. január)
1 Fiat Panda 11 149 autó
2 Dacia Sandero 6617
3 Citroën C3 – 4697
4 Jeep Avenger 4389
5 Lancia Ypsilon 3910
6 Toyota Yaris Cross 3788
7 Peugeot 2008 – 3289
8 VW T-Roc 3258
9 Peugeot 208 – 3059
10 Dacia Duster 3016
11 Ford Puma 2835
12 Renault Captur 2484
13 Renault Clio 2354
14 MG ZS 2321
15 Opel Corsa 2275
16 Nissan Qashqai 2109
17 Fiat 500 – 2093
18 Fiat 500X 2003
19 Kia Sportage 1853
20 Toyota Yaris 1665
21 BMW X1 – 1660
22 Opel Mokka 1657
23 Alfa Romeo Tonale 1631
24 VW Polo 1572
25 Jeep Compass 1505
26 Jeep Renegade 1487
27 Audi A3 – 1423
28 Nissan Juke 1404
29 Audi Q3 – 1313
30 Hyundai i10 – 1288
31 Toyota C-HR 1274
32 Ford Kuga 1263
33 Toyota Aygo X 1242
34 Citroën C3 Aircross 1143
35 BMW X3 – 1130
36 Audi Q2 – 1084
37 Suzuki Vitara 1081
38 VW Tiguan 1078
39 VW T-Cross 1015
40 Mercedes-Benz GLA 1002
41 Ford Focus 984
42 Suzuki Ignis 964
43 Toyota RAV4 – 940
44 BMW 1-es sorozat 936
45 Peugeot 3008 – 916
46 Hyundai i20 – 914
47 Ford Fiesta 880
48 Volvo XC40 – 864
49 DR 5.0 – 859
50 Audi Q5 – 845

(forrás: Unrae)