Az Audi tovább finomította RS 5 Coupé és RS 5 Sportback modelljének részleteit. Az új elemek még progresszívebb külső megjelenést kölcsönöznek. Mindkét modell megkapta a nagyméretű központi kijelzővel szerelt új MMI touch technológiát. A biturbó V6 erőforrás 331 kW (450 LE) teljesítményével és 600 Nm nyomatékával továbbra is lélegzetelállító vezetési élményt kínál.
A két RS 5 modell tovább finomított külső formavilága már első pillantásra szembeötlik. A singleframe hűtőrács szélesebb és laposabb lett. Letisztult formavilágával a nagyobb testvérek, az RS 6 és RS 7 megjelenését követi. A hűtőrács felett elhelyezett beépített légbeömlők a nagy klasszikus Audi Sport quattro modellt idézik 1984-ből. A 40 milliméterrel szélesebb kerékjáratok kifejezetten magabiztos fellépést kölcsönöznek az RS 5 számára. Az opcionális, az Audi lézervilágításával kiegészített sötétített mátrix LED fényszórók alapvetően megkülönböztetik a két RS változatot az A5 alapmodelltől. A nagyméretű, erős körvonalakkal határolt légbeömlők új, ötszögletű kialakítást kaptak.
A tervezők újragondolták az oldalsó küszöbrészt és az autó hátsó részén található diffúzor betétet, amely a kipufogórendszer két nagyméretű végcsövét foglalja magába. A fényes fekete, matt alumínium és szénszálas dizájn csomagok még egyedibb megjelenést kölcsönöznek az autó orr- és hátsó részén található részleteknek és az oldalsó küszöbrészeknek. Kívánságra a négy karika és az RS emblémák is fekete színben készülnek. A Coupé szénszál erősítésű polimer szerkezetű, szénszálas tetővel készül, amely a jármű súlyát közel négy kilogrammal csökkenti.
A megújult RS 5 modellek belterét vízszintes vonalvezetés és sötét színek határozzák meg. Az RS sportülések az alapkivitel részeként alcantara és bőr bevonattal készülnek, opcióként pedig finom nappabőr borítással is rendelhetők. Igény szerint a dominánsan piros vagy szürke színekkel megálmodott RS dizájn csomag is elérhető mindkét modellnél. Ekkor piros vagy szürke, ellentétes színű öltéssel készült térdpárnák, kormánykerék perem és sebességváltó kar színesítik a belteret.
A két RS 5 modell új kezelési koncepciójának középpontjában a 10,1 hüvelyk átmérőjű MMI touch kijelző áll. A nagyméretű, szabadonálló, akusztikus visszajelzéssel működő kijelző kissé a vezető felé fordítva kapott helyet. Amennyiben az infotainment kínálat csúcsát képvsielő MMI navigation plus navigációs rendszer mellett dönt az ügyfél, egy kifejezetten RS specifikus kijelző tájékoztatja a vezetőt a hajtás hőmérsékletével, a hosszanti és keresztirányú gyorsulással, a quattro sport differenciálművel, a guminyomással és az abroncsok hőmérsékletével kapcsolatos információkról.
Az opcionálisan választható Audi virtual cockpit plus révén a vezető számos képernyő közül választhat. Ezek között szerepel az RS specifikus teljesítmény képernyő, amely a fordulatszám skálát olyan módon vetíti ki, hogy azon szerepeljen a váltást jelző fény is. Amikor a vezető a kormánykeréken az „RS Mode” gomb megnyomásával kiválasztja a két új, egyedi RS mód egyikét, az RS specifikus teljesítmény képernyő jelenik meg és – többek között – megmutatja a maximális g-gyorsulási értékeket. Az opcionálisan elérhető head-up kijelző szintén exkluzív RS specifikus grafikával készül.
Az RS 5 modellek szíve, a hathengeres biturbó 2.9 TFSI aggregát továbbra is 331 kW (450 LE) teljesítményt garantál, elképesztő, 600 Nm nyomatéka pedig már 1 900-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. Mindkét RS 5 modell álló helyzetből 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/óra sebességre, végsebességük pedig kívánságra elérheti akár a 280 kilométer/órát is.
Egy igen fürgén dolgozó nyolcfokozatú tiptronic váltó továbbítja a motor erejét az állandó összkerékhajtás felé. A vezető pedig az új, nagyobb méretű alumínium váltófülekkel irányíthatja az egyes váltásokat. A quattro hajtásrendszer mindkét RS modell számára garantálja a szükséges extra vonóerőt, dinamikát és stabilitást, az időjárási körülményektől függetlenül. Az opcionális sport differenciálművel az autók kezelhetősége még sportosabbá válik. Ez a hátsó tengelyen kapott helyet és feladata a nyomaték aktív elosztása az egyes kerekek között.
Mindkét RS 5 modell a szériafelszereltség részeként egy feszes hangolású RS sport futóművel szerelve érkezik. A dynamic ride control (DRC) bólintó és oldalirányú billenő mozgásokat kiegyenlítő, hidraulikus stabilizátorával szerelt RS sportfutómű plusz az opcionálisan választható tételek között szerepel. A rendszer acél rugókat és háromfokozatú, állítható lengéscsillapítókat használ, amelyek összekötéséhez egy központi szelepet és átlósan futó olajvezetékeket használ. Nagyobb sebességgel történő kanyarodáskor a szelepek szabályozzák az olaj áramlását a kanyar külső ívén futó első kerék lengéscsillapítójába. Megerősítik a támogatást és csökkentik a bólintó és oldalirányú billenő mozgásokat, ezzel is javítva a jármű kezelhetőségét.
A már ismert comfort, auto és dynamic profilok mellett az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer (az alapfelszereltség része) két további új üzemmódot is biztosít az RS1 és RS2 felkínálásával. Amint a vezető egyéni igényeinek megfelelően beállítja és eltárolja a két új profilt, azok az MMI touch response ismételt működtetése nélkül, közvetlenül a kormánykerékről, az „RS Mode” gomb megnyomásával előhívhatók lesznek. A rendszer olyan fontos műszaki beállításokhoz is hozzáfér, mint a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a lengéscsillapítás, a kormányrásegítés, a futómű, a dinamikus kormányzás, a sport-differenciálmű és a motorhang.