Veszik a BMW-t, mint a cukrot

2017 október végén a vállalatcsoport egész éves, globális értékesítési mutatója 2 008 849 darabon állt, amely a történelmi rekordként elkönyvelt tavalyi esztendő tükrében újabb 3,4 százalékos abszolút fejlődést jelent. Miközben a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsik osztatlan népszerűsége egy év leforgása alatt nem kevesebb, mint 63,7 százalékkal nőtt, a BMW, a Mini és a BMW Motorrad is új havi csúcson zárt.

2017 októberében a BMW-csoport globális értékesítési mutatója történelmi mérföldkőhöz érkezett: több mint százéves fennállása során most először fordult elő, hogy átfogó modellpalettájának négykerekű tagjaival a vállalatcsoport már az év tizedik hónapjában átlépi a kétmilliós eladási darabszámot. A BMW-csoport idén január és október között világszerte összesen 2 008 849 darab autót adott át ügyfeleinek, amely az előző esztendő értékesítési eredményének tükrében 3,4 százalékos abszolút fejlődésnek felel meg. A márkakereskedésekbe novemberben megérkező új BMW X3 aktuális generációváltása ellenére az októberi hónap ezen kimagasló eredményből a tavalyi tizedik hónaphoz hasonló mutatóval, szám szerint 197 601 darab eladott járművel vette ki a részét, amely 0,8 százalékos javulást jelent.

A BMW és a Mini kilenctagú hálózatról tölthető modellpalettája világszerte 78 096 ügyfél tetszését nyerte el, amely 63,7 százalékos növekedés. A vállalatcsoport 2017. októberi értékesítési eredményei alapján az Egyesült Államokban, Franciaországban, Nagy-Britanniában és Hollandiában a BMW abszolút eladásainak mintegy 8 százalékát a BMW i divízió modelljei és a BMW iPerformance modellek tették ki, miközben az észak-európai skandináv országokban ez az arány már 30 százalék fölött jár. A BMW i3 tisztán elektromos kisautót, a BMW i8 plug-in hibrid élsportolót, a megannyi BMW iPerformance modellt és a Mini Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hibrid modellt egyesítő, hálózatról tölthető portfólió csak októberben 9405 darabos eladást produkált, amely az előző esztendő hasonló időszakához viszonyítva 60,3 százalékos emelkedést jelent. A BMW i3 mindebből 2851 példányban kelt el, amely önmagában is 20,3 százalékos javulásnak felel meg.

A BMW idén január és október között globális szinten 1 706 020 darab gépkocsit értékesített, amely 3,6 százalékos abszolút gyarapodás.A portfólió népszerűségi listáját továbbra is a BMW X modellcsalád tagjai vezetik, annak ellenére is, hogy az új BMW X3 novemberi érkezésének köszönhetően október végén számos régióban enyhült a modell átadásainak száma. Az idei év első tíz hónapjában a BMW X modellcsalád tagjaira a tavalyi esztendő hasonló időszakához viszonyítva 11,3 százalékkal több, szám szerint 578 336 darab rendelés érkezett, miközben a kimagasló értékesítési fejlődésből az ez idő alatt 161 804 példányban elkelt BMW 1-es sorozat (12,5 százalékos javulás) és az 53 043 eladást produkáló BMW 7-es sorozat (11,9 százalékos fejlődés) is nagymértékben kivette a részét. 2017 októberében 29 370 ügyfél vette át új 5-ös BMW-jét, amely az egy évvel korábbi értékhez képest 8,5 százalékkal magasabb szám.

Az 5-ös BMW azonban csak egy a BMW-csoport idén bemutatott megannyi újdonsága közül: a 4689 darabban elkelt BMW 2-es Coupé és Cabrio (5 százalékos gyarapodás), valamint a 6001 példányban gazdára talált BMW 4-es Gran Coupé (21,6 százalékos fejlődés) ugyancsak kivette a részét az októberi fejlődésből.

2017 októberében a Mini is értékesítési mérföldkőhöz érkezett: a brit prémiumgyártó fennállása során most először fordult elő, hogy globális eladási mutatója már októberben átlépte a 300 000 darabos értéket. Idén január és október között a Mini világszerte 300 212 darab új autót adott át ügyfeleinek, amely 2,5 százalékos abszolút növekedést jelent. 19,3 százalékos fejlődésével és 64 339 darabon álló eladási mutatójával a Countryman egyértelműen a paletta legkelendőbb tagja. Októberben a modell 7503 példányban talált gazdára (45 százalékos havi fejlődés), az eladások tíz százalékát pedig a márka történetének első plug-in hibrid modellje, a Cooper S E Countryman ALL4 tette ki .

Az idei októbert a BMW Motorrad is történelmi rekorddal zárta, a 12 451 darab robogó és motorkerékpár az előző október tükrében 13,5 százalékos fejlődésnek felel meg. A BMW Group kétkerekű divíziója január és október között 140 269 darab járművet értékesített, amely 10,4 százalékos abszolút gyarapodás.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a legfőbb régiókban

A Nagy-Britanniában jelentkező gazdasági nehézségek ellenére Európában a BMW és a Mini is tartja a tavalyi esztendőben elért kimagasló értékesítési szintet, amely a január és október között eltelt tíz hónap viszonylatában 901 718 darab új autóban érhető tetten (0,5 százalékos fejlődés). Ázsia továbbra is a BMW legeredményesebb régiója, amelyből Kína kimagasló értékesítési mutatókkal veszi ki a részét. A vállalatcsoport a kontinensen idén 691 319 darab BMW és Mini modellt adott el, amely a tavalyi évhez viszonyítva 13,1 százalékos fejlődés. Az egyesült államokbeli gazdasági nehézségek a BMW-csoport tengerentúli értékesítési eredményeiben is visszaköszönnek, a vállalatcsoport eladási mutatói a jelenleg 361 135 darab eladott gépkocsival 3,4 százalékkal a tavalyi érték alatt állnak.

  2017. október Egy évvel ezelőtthöz képest 2017. január – október Egy évvel ezelőtthöz képest
Európa 86 023 -5,0% 901 718 +0,5%
–      Németország 22 457 -6,4% 255 821 +0,0%
–      Nagy-Britannia 15 677 -19,8% 202 207 -3,2%
Ázsia 71 032 +12,7% 691 319 +13,1%
–      Kína 50 412 +14,2% 487 069 +15,1%
–      Japán 5663 +8,1% 64 311 +6,3%
Amerikai kontinens 35 328 -3,9% 361 135 -3,4%
–      USA 26 877 -3,9% 281 839 -5,1%
–      Latin-Amerika 4187 -8,6% 40 708 +5,8%

 

A BMW Group értékesítési eredményei 2017 októberében és az év első tíz hónapjában

  2017. október Egy évvel ezelőtthöz képest 2017. január – október Egy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók 197 601 +0,8% 2 008 849 +3,4%
BMW 168 509 +1,0% 1 706 020 +3,6%
MINI 28 818 +0,2% 300 212 +2,5%
Hálózatról tölthető 9405 +60,3% 78 096 +63,7%
BMW Motorrad 12 451 +13,5% 140 269 +10,4%