Melyik lesz az év sportautója?

Magyar Év Autója 2021

Az Év Magyar Autója versenyben idén rekordszámban neveztek autókat a hazai autógyártók és importőrök. A Magyar Év Autója 2021 díj sportautók kategóriájába négy autót jelöltek, egyik különb, mint a másik.

Sportautó sokféle van, ezt tükrözi, hogy a Magyar Év Autója 2021 díjra négy, teljesen különböző sportautó közül választhat az öttagú zsűri (Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán, Biró Csongor). Az egyik klasszikus, de végletekig kiélezett hot hatch, a másik egy velejéig izgalmas roadster, a harmadik egy V8-assal szerelt gyönyörű kabrió, a negyedik pedig egy szabadidő-autó.

Jelölt sportautók: BMW Z4 M40i, Cupra Formentor, Lexus LC Convertible, Renault Mégane R.S. Trophy-R

BMW Z4 M40i

A kétüléses a versenyautós agilitás, a letaglózó menetteljesítmény és az azonnali rendszerreakciókat kínáló, precíz vezethetőség jegyében született. Sportos karakterét a vezetést támogató rendszerek, a járművezérlési funkciók és a járműkapcsolati megoldások terén is egy sor továbbfejlesztett, csúcskategóriás opció fokozza tovább. Az új BMW Z4 karosszériaarányai egy percig sem hagynak kétséget a modell dinamikus menettulajdonságai felől: a hátsó tengely elé tervezett üléssor, az alacsony súlypont, a tengelyek közötti tökéletes, 50:50 arányú terhelés-elosztás, a széles nyomtávok és a kompakt tengelytávolság egysége a vérpezsdítő agilitás és az intenzív vezetési élmény ideális előfeltételeit teremti meg. A BMW Z4 M40i-ben egy 340 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor dolgozik. Csúcsnyomatéka 500 Nm, végsebességét elektronika korlátozza 250 kilométer/óránál.

z4m40i_2
Cupra Formentor
A Cupra márka első önálló modellje nevét Mallorca egyik híres hegyéről kapta. Karosszériája kupétetős, elnyújtott fenekű crossover, hasmagassága emelt, formavilága az új Leont idézi, hátul a fényszóróit összekötötték egy LED csíkkal, elöl csinosan formázták. Közel 4,5 méter hosszú és majdnem 1,9 méter széles. A 2,0 literes turbómotorral szerelt változat 310 lóerőt sorakoztat fel a hétfokozatú duplakuplungos automata váltó előtt, és összkerékhajtáson keresztül juttatja el az aszfaltig.

cupra_formentor

Lexus LC Convertilbe
Tervezői ügyeltek arra, hogy megőrizzék a kupénál megszokott vezethetőséget és vázszilárdságot. Az első felfüggesztésnél csökkentették a rugózatlan tömeget, hátul öntött alumínium merevítő idomot alkalmaztak; a rugózást nagyteljesítményű lengéscsillapító javítja. A tetőszerkezet passzív biztonsági funkcióját a szükség esetén automatikusan kiemelkedő bukókeret helyettesíti. A tervezők annak ellenére megőrizték az eredeti koncepciójármű kecses vonalvezetését, hogy az nem rendelkezett mozgatható tetőszerkezettel. A sorozatgyártású modell négyrétegű vászonteteje igazi esztétikai és mechanikai mestermunka, amely összecsukva jóval kevesebb helyet foglal, mint a korábbi Lexus kabriókban. A Lexus LC 500 Convertible négyévszakos kabrió, amelyben hűvös időben is élvezhetjük a nyitott tetős autózást. Ennek kulcsa a légörvények, illetve a beltéri hőmérséklet kifinomult szabályozása. A szélcsendről átlátszó plexi vagy külön rendelhető szélfogó háló gondoskodik, a zajkomfortot aktív zajcsillapítás fokozza. Az így megteremtett csendben még jobban érvényesül az LC500-ból ismerős ötliteres, 477 lóerős V8-as szívómotor vérpezsdítő hangja. A mérnökök az egykori LFA szupersportautóhoz kifejlesztett akusztikai rendszert alkalmazva, elektronikus erősítés nélkül továbbítják a szívászajokat az utastérbe; a kipufogóhangot automatikusan szabályozott szelep optimalizálja.

Lexus_LC_Convertible_Regatta_Edition_4

Renault Mégane R.S. Trophy-R
A rekordok megdöntésére tervezett Renault Mégane R.S. Trophy-R életre kelti az autósport iránti szenvedélyt. Egyesíti magában a technológiát és az örömöt az egyedi vezetési élmény érdekében. A Trophy-R Laurent Hurgon pilótával legyőzte saját legjobb idejét a Nürburgring északi pályáján, hogy új 07:40:10-es pályarekordot állítson fel elsőkerék-meghajtású járműként. 1,8 literes, turbós motorja 300 lóerős, legnagyobb nyomatéka 400 Nm. Az 1306 kilós kétüléses sportkocsi 5,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre, a végsebessége 262 kilométer/óra.

2019 - Nouvelle MÉGANE R.S. TROPHY-R : Nouveau record sur le circuit de Suzuka